Dag 7 Kanarieöarna

Idag var det marknad. En km bort fanns en gigantisk marknad med massa olika skit. Mycket underhållande men väldigt varmt. Hittade lite småkrafs att köpa med oss hem :-) Sen vart det poolen resten av dagen då denna dag oxå blev riktigt varm

Var lite slarvig med smörjningen denna sista pooldag så jag har blitt lite röd tyvärr. Å såg på Leo att han oxå var lite röd. Äsch då. Går kanske över :-)

Dag 6

Varmare och varmare blir det. Så poolen hela hela dagen. Inget kul direkt hände :-) Haha. Men vi gillar poolen. Leo gör volter och hoppar gärna. Love älskar att bada i både baby, barn och stora poolen även om han föredrar babypoolen där han bottnar och kan slänga sig runt.
Leo vill bada i vuxenpoolen där det är 1.40 djupt så han bottnar inte och får inte bada själv. Men han har med det oxå tränat mycket på att simma. Ryggsim kunde han ju innan och e riktigt bra på men bröstsimmet har han utvecklats på riktigt mycket. Så nu simmar han 25m utan hjälp :-) Kan verkligen bocka av simningen nu. Han kan simma :-) Jag e stolt 🐬 Blir simskola en termin till för att finslipa teknik lite men sen får han välja själv om han vill fortsätta

Kanarieöarna dag 5

Nu börjar dagarna flyta in i varandra lite. Poolen hägrade idag så det blev mycket badat i den. Käkade god lunch och kinamat till kvällsmat. Gjorde inte så mycket mer :-)
Leo har lärt sig göra volter från kanten ner i poolen och att göra kullerbyttor under vattnet, både fram å bakåt. Love älskar att bada och vill helst vara där han bottnar så han kan slänga sig runt i poolen :-)

Kanarieöarna dag 4

Idag blev det nog den varmaste dagen hittills. Moln å sol imorse å sen sol sol sol efter lunch typ.
Blev en liten slappardag, lite poolhäng, en sväng till stranden med Leo och en låååång siesta. :-)
Sen en promenad till en affär för lite påfyllning av vatten och mariekex :-)

Kanarieöarna dag 3

Denna dag startades med bufféfrukost igen. Helt okej mat här tycker jag. Det e faktiskt värt att ha all inklusive tycker jag.
Sen efter frukost traskade vi alla iväg till stranden jag å Love var på igår. Ungarna grävde i sanden och badade k havet. Så underbart!! Kunde inte bli bättre lixom.

Framåt lunch gick vi tillbaka (1km ca) och sen tog vi siesta i några timmar innan det var poolen som gällde igen. Så himla härligt med stort poolområde.

Vädret har varit sol och moln men Temp har varit ca 22-24 grader så helt perfekt.

Sen var det tema middag med Kanarieöarnas specialiteter. Fisk. Skaldjur. Nej tack.
Efter middagen så drag jag till gymmet en stund.

Kanarieöarna dag 2

Första heldagen spenderade vi vid poolen mestadels. En promenad på förmiddagen och sen lek :-) Maten är helt okej och vädret med. Lagomt varmt och inte för kallt heller. Love provade att bada i poolen och han älskar det! Verkligen hans rätta element verkar det som. Leo trivs med bad, lek och iPad (haha) Vi har inte satt barnen i nå aktiviteter ännu men e ganska nöjda med det ändå tycker jag.

Love fick även bada lite på balkongen. Vi har typ världens största balkong. Superbra! Och väldigt barnvänligt
På eftermiddagen tog jag å Love en promenad till en strand och medan Love sov så passade jag på att bada lite. Så himla härligt! Saltvatten och vågor ❤️

Kanarieöarna 2016 - dag 1 - resdagen

Å så kom dagen D. Vi kom upp i tid, glada barn och glad mamma. Åkte ner till Arlanda, parkerade bilen och checkade in på flygplatsen. Allt helt utan krångel och köer. Så nice! Ungarna lekte av sig i lekhörnan innan vi boardade planet. Sen var 6h flygtid liiiiite för långt men det gick bra. Love skötte sig ungefär som förväntat. Lite skrik, lite gnäll men mest tyst. Dock tyckte han det var jobbigt att vara still och inte få springa nåt. Men det gick helt okej faktiskt. Leo satt som ett ljus hela tiden å kollade på film och lite iPad på slutet.
Sen att våra väskor kom sist ut på bagagebandet var lite drygt men bussen gick ju inte utan oss direkt :-) 35min bussfärd å så framme vid hotellet. Sen 60min i kö för att checka in. Helt jävla bedrövligt! Men ett jättetrevligt rum med massa babysaker och babyanpassat. Blir kalas detta!
Jag å Leo gick ner å badade i poolen direkt när vi kom fram. Upp till rummet igen men då hade Love somnat så Daniel vart kvar med honom igen och jag å Leo gick å käkade hamburgare samt toast å så badade vi lite mer :-) Hehe.
Upp till rummet igen och hämta de andra för att gå ner till buffén. Väldigt trevlig mat var det faktiskt. Helnöjd såhär efter första gången 👍🏼
Nu e det bara sova kvar efter denna långa dag. God natt

Vårruset 2016

Helt otaggad då det regnade och var 5,5grader ute. Skitväder.. Trots detta hade jag en bra känsla på startlinjen och så blev det. Sprang hela vägen och kom in på 33min. Nytt pb för halvmilen iaf. Hehe. Kul värre. :-) Klockan jag köpt e ju en morot i sig måste jag säga
Jag älskar den ❤️

Flygnerver

Nu gör de sig påminda. Hehe Ska bli så härligt å komma iväg ju! Ett dygn kvar!
Packningen e färdig och allt runt är ordnat. Nu väntar vi faktiskt bara på imorgon

Kallt igen men feber, resfeber

Regn och ca5 grader de senaste dagarna. Nu längtar man extra mycket tills vi åker. 4dagar kvar. Så himla skönt! Men börjar bli lite nervös. Mest nervös över att allt ska klaffa i själva resan. Vakna mitt i natten, åka ner, hitta P, hitta terminal, incheckning och frukost. Toa och gate. Sen flygningen för Loves skull. Vi får se hur det går. Det e ju bara å köra egentligen.
E nästan färdigpackade iaf, saknas lite shorts och lite i handbagaget annars så.

Tillfällig värme

Nu har vi haft 4-5dagar med värme. Riktigt skönt faktiskt. Å bra som förberedelse tills vi åker. Love klarar värmen ganska bra och accepterar att man smörjer med solskydd. Kepsen e det svårare med :-)
Vi har testat shorts och sandaler, ätit utomhus och gått barfota på gräs. Plaskat i vatten och vilat i skuggan. Funkar finfint så nu e vi redo att packa väskorna och åka :-) 7dagar kvar idag :-) Spännade värre! Ska bli så himla skönt! Säger hon som älskar solen :-) Vi får se hur killarna klarar sol å värme :-)

Maj månad

Jaha, då var det maj då. Tiden springer iväg som vanligt. Ungarna blir större och vädret blir varmare.
Om 2 veckor åker vi utomlands. Solar, badar och umgås. Ska bli skönt.
E väl inget speciellt som hänt egentligen utan vi lallar på i vanlig ordning. Skola för Leo, Love lär sig massa bus dagarna i ända och jag tränar på Friskis.

Tillägg: ja just det. Ny vagn igen. Haha. Nummer 7 i ordningen.