Året som gått 2010:

Året som gått, 2010:

 

Januari:

Riktigt mkt snö har vi och förrådet e invaderat av 1(!) mus som senare dog i musfällorna jag ställt ut.
Jag var riktigt duktig å bakade bullar och muffins till Leos ett års kalas. Ett helt år har han hunnit blitt. Galet ju! Det går så himla fort.
Leo skolas även in på dagis under januari månad.

Jag och Leo, Januari 2010

Februari:

Månad 2 under 2010 var en riktig sjuklings månad. Gissar att det beror på inskolningen på dagis. Men det e så det blir. Åkte skidor i kungsberget (som jag måste göra oftare).

 

Mars:

Leo börjar sova mkt bättre på nätterna och äntligen känner jag mig utvilad efter en natts sömn. Skillnad mot för hur det varit senaste 1½åren (bäbistiden och en graviditet)
Min (Leos) första jogger går i graven men den nya får liv. (ÄLSKAR)
Mus i förrådet hittas död.
Gör en uppföljning på kylskåpets status http://saraochleo.blogg.se/2010/march/mitt-kylskap-11-manader-senare.html#comment
Börjar jobba på Lidl, Stigslund. Känns kalas eftersom det e x antal månader sen jag jobbade. Äntligen nåt att göra!
Åker till fjälls!

I liften i Idre

April:

Är i Fjätervålen en vecka och åker massa skidor. Provar till å med på telemark. Mycket roligt. Jag fyllde alldeles för många år. Våren kommer med stormsteg. Verkligen.



Leo i April 2010

 

Maj:

Vi gjorde ett riktigt härligt besök på djungel city. Mental note: GÖR OM DET!
Den 10maj får jag riktigt ont i magen och efter några dygn som martyr slutar med ett akuten-besök och en operation. Bra att ”stå ut”, inte.

Nyopererade magen

 

Juni:

Inte ett skit hände i juni. Kronprinsessan gifte sig. Jag köpte en bärbar dvd .. Det var nog det mest spännande.
Jo en sak, det haglade. Haglet slog sönder taket så jag fick nytt av försäkringsbolaget.

 

Juli:

Under juli var Leo på pass sjuk att vi fick uppsöka vården. Men det gick bra, bara lite medicin så fick vi åka hem igen.
Vi tog en riktigt rolig tur till furuvik också. Mysigt att se på alla djuren tyckte Leo. (å jag med)
Juli var vår ”res-månad”, tog även en dagstripp över havet till Åland. Hejjade lite på Åland å sen hem. Köpte lite taxfree men inget speciellt. Mest kul att komma iväg lite.

http://saraochleo.blogg.se/2010/july/utkast-juli-8-2010.html#comment <-- här kan ni läsa mina tankar om folk som klagade på den varma sommaren som vi hade just under en period i somras

bild från furuvik

 

Augusti:

I augusti får jag massa nackvärk som sedan leder till att jag går på sjukgymnastik hela hösten. Köper även mig själv en cykel så motioneringen börjar här.
I slutet av augusti drog vi till fjällen och hade det kalasbra! Riktigt bra var det. Om man ändå fick göra om den resan.

regnade ganska mkt

 

September:

Brorsan å jag var på en riktigt bra geocatching-tur på Eskön. Ser verkligen fram emot fler sånna turer till våren/sommaren.
Under september börjar jag längta riktigt mkt till vintern och julen. (å vilken vinter jag fick :p)
Det största som hände under september 2010 var att Leo fick en liten kusin. Världens sötaste LUKAS.

grotta på eskön

 

Oktober:

Jag tog bort några födelsemärken och ärren efteråt e ju inte att leka med. I oktober började jag även operation storstädning (som fortfarande pågår men det går frammåt iaf) Vi var på årets första julmarknad i österbybruk. Mkt trevligt var det.
Gjorde en härlig kortresa till Huddik.

 

November:

November var månaden då jag började träna på allvar. Detjade en pt några gånger och riktigt kom igång. Var å tände ljus på massa gravar under all helgona helgen och en ny kyl/frys blev det också.
9november föll min älskade snö (och ännu e den kvar!!) och vi gjorde en premiärtur med pulkan. Insåg snabbt att vi behövde en vanlig pulka som går mkt lättare att dra än vad bäbispulkan e.
Jag å Leo tog oss en tripp till badhuset för första gången på riktigt riktigt länge.

 

December:

Vi drog till Högbo och gick på ännu en julmarknad. Massor med minusgrader och massor med julsaker fanns det där. Fast jag gillart. Köket (minirenoveringen) börjar ta fart å e nästan klar. Firade Lucia på dagis för första gången nånsin. Lite läskigt tyckte Leo. Drog till Kungsberget och fick ett fint blåmärke. Två veckor senare e det fortfarande kvar.
Både Leo och jag fick massa fina julklappar och nyåret firades lugnt å stilla i Sätra.

I Kungsberget


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0