Göteborg dag 1 fortsättning

Vi kom fram till Naturhistoriska vid kl11 tror jag. Gick omkring bland alla fantastiska utställningar i över 2h. Riktigt bra var det och prisvärt. Inträdet för oss båda gick på 40kr





När vi kändes oss klara tog vi en fika i restaurangen 

Sen gick vi ner till Linnéplatsen å tog spårvagnen tillbaka till centralen. Mitt emot centralen låg hotellet jag bokat men innan vi tänkte checka in så var siktet inställt på Alfons Åbergs kulturhus. 


Detta var som ett lekland i miniatyr med Alfons-tema. De hade även en föreställning som vi såg. Riktigt bra var det där. Liiiiite dyrare inträde då det gick loss på 240kr för oss båda men men.. Inte så ofta vi e i Göteborg lixom hehe 



Efter showen kände vi oss lite mosiga å klockan närmade sig stängning så vi gick ett kvarter till Hotellet. Nära å bra. Checkade in. Åkte upp till rummet och inser att vi e uppgraderade! Så himla nice! Utsikt över centralen och extra stor säng (hade bokat singelrum med utsikt på innergården) Badkar och massa små gratisflaskor med krimskrams. Haha







Vi chillade lite på rummet, la ett puzzel vi köpt på Alfons hus och sen gav vi oss ut för att hitta mat! Först letade vi efter en mataffär där vi kunde köpa snacks till kvällen och mat till tåget hem imorgon. I nordstan som låg ett stenkast från hotellet hittade vi ett Hemköp så det blev perfekt. Letade även efter nåt ställe å käka middag på men vi bestämde ganska snabbt att vi käkar på hotellet. 
Tyvärr var restaurangen fullbelagd men vi fick plats i baren å fick käka barmat. Det funkade det med. 


Sen gick vi upp på rummet å bäddade ner oss. Käkade chips, godis å dricka tills vi somnade. Jag somnade halv 9 och Leo mellan halv 9 och 11 nångång :-) Jag vet inte. Världens skönaste säng iaf! Så underbar! Ville att det aldrig skulle ta slut!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0