Veet spavax

Jag fick chansen att testa veet spavax tillsammans med buzzador. 
Veet spavax är en bunke som man lägger vaxpuckar i och låter smälta. Den går på ström och låter vaxet hålla rätt temperatur hela tiden. Inga vaxstripes behövs då man använder själva vaxet att dra med. Man pillar loss ett hörn å drar uppåt. Den funktionen funkar klockrent men spateln man fick med för att fördela vaxet på benet (eller valt område) är på tok för smal! Tar ju en evighet att applicera vaxet på ett helt ben (inte hela benet på en gång såklart utan en "stripe" för sig) Och det saknas nåt att dra av spateln mot. Nu gjorde jag det mot kanten på bunken men bunken blev så himla kladdig. När man lagt på vaxet väntar man några sekunder så det svalnar å så drar man bort. Tyvärr blir det en del vaxrester kvar där lagert vart för tunt. Ska gå att ta bort med olja så jag tog babyolja men dränkte hela benet flera gånger å fick gnugga som tusan för att få bort det. Såklart känns benet len å smidigt tack vare oljan oxå. Hehe. Och hårsäckarna är alldelea röda men det e ju som det ska. Håret tog vaxet bort effektivt iaf så funktionen är det inget fel på. Jag antar att övning ger färdighet oxå så ska ge det fler chanSer. 
Måste tillägga att jag inte alls gillar lukten. Det luktar för mycket helt enkelt men det e väl en smaksak. 






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0