Tidig morgon och Ica

Vaknade kl2.30 av Love. Har haft han i babynestet under natten. Istället för under min arm lixom. Han har visat tendenser att han vill "vara i fred" på natten så jag provade. Gick hur bra som helst. Sov många fler timmar på raken än han brukar. Vilket betyder att jag sov fler timmar oxå. Å då hade jag svårt att somna om. Men det gjorde jag. Men svårt att somna om nu med ju. Dels för att jag sovit så bra under natten å del för att solen skiner rakt in i sovrummet. 

Klagade jag just på att jag sovit FÖR bra? Haha. Life of a småbarnsförälder, aldrig nöjd. 


Kom oxå på att jag glömt skrivit hur det blev med Ica-handlingen. Den jag beställde hem. Fick ett sms när bilen åkte från affären med en ca tid den skulle vara här. Tiden stämde på minuten faktiskt. 

Så jag satt ute i solen när han rullade upp. Inburet å klart och sen betala i en sån handburen betalterminal. Mycket smidigt. Tyvärr så tappade den stackars killen en av mina åtta (!!!) kassar i golvet i lastbilen så jag blev utan mejerivaror, mjölk, fil och yoghurt typ, men för min del gjorde det inget. Tyckte mest synd om killen. Så blev lite avdrag på kvittot ;-) 
Men iaf så var det absolut värt hemkörningsavgiften och jag kommer göra det igen. E ju svårt att storhandla med minst ett barn, ibland tre, så jag kommer nog klicka hem storhandlingarna hädanefter å sen komplettera på vårt lokala Lill-Ica. Vill ju se till att det inte försvinner heller. 
Nästa leverans e bokat till 11/6 och listan fylls på med saker. Man kan lägga till saker i "varukorgen" upp till 21 dagar före leverans. Och fram till att de börjar plocka på leveransdagen. Man vill ju ha med veckans erbjudanden för den veckan man får leveransen oxå så jag ska kolla igenom dagen innan tänkte jag. 
Så nu har jag pratat mig varm om detta. Men prova! Man spar ganska mycket tid och även om 129kr känns mycket så e det värt att slippa den timmen eller två med barn i en affär 👍🏼

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0