Skolan

Imorgon börjar Leo skolan men det e sjukt förvirrat om när han ska börja å om det e nån inskolning å när den i så fall e. 
Han har ju inget fritids då jag e föräldraledig så 8.30-12.30 e hans skoltider. Och officiell skolstart sker onsdagen den 19/8. Imorgon alltså. B-klassen hade inskolning HELA förra veckan. Tillåmed för dom som inte ska ha fritids. Dom gick 9-15 mån-tis, Tors-fre. Medan Leo inte har nån inskolning å börjar med skolan i morgon alltså. 
Med denna information så fick jag för mig att gå till skolan å prata med dom igen. 
Det visar sig att B gjort fel å kallat hela klassen en vecka för tidigt för inskolning utan hänsyn till om man ska ha fritids eller ej. I princip har ungarna fått en veckas mindre sommarlov, ja dom vars föräldrar inte börjat jobba ännu i alla fall. 
(Förövrigt går Leo i A)
I Leos klass så e det 9 st barn som inte har börjat ännu å börjar imorgon, samma dag som Leo. Det känns skönt. Jag har ju trott att han varit den enda utan inskolning. Men som sagt, 8st plus Leo har sin första skoldag imorgon. Och tiden e morgon är 9 till när man vill. Beror på hur det känns å lite sånt. Ingen lunch serveras dock så vi får bestämma hur länge han/vi ska vara där. Jag tänker mig att vi går hem vid 11 kanske. 2 h första dagen. Denna dag och torsdagen blir ju inskolningen. Och vi kommer överens ang dessa 2 dagar hurvida jag ska vara med eller ej. Leo får bestämma helt själv. På torsdag går han 8.30-12.30 om vi/han vill och sen fredagen e en vanlig skoldag. Spännande värre! ☀️ 





Idag ska vi bli med tak på baksidan e det meningen. Vi får se om det går smidigt idag då :-)

Just nu



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0