Första advent

Dagen började med att jag blev väckt av Daniel som lagar bilar i sömnen. Står upp å kollar under sängen å har sig. Jaja, jag går å lägger mig på soffan för att kunna somna om en stund, vilket jag gör. Minns inte alls när jag vaknar men gör mig klar med en dusch å så för att åka å hämta upp mamma för att gå på kurs. Var en kransbindarkurs på Hedvigs Trädgård. Jag har aldrig varit där förr men jag kommer åka dit å handla nån dag gör åh vad mycket fint det fanns!! Iallafall. 3timmars kursande resulterade i 2st kransar var. Lärde mig ganska mycket och det var faktiskt kul att pyssla igen. Så behöver nån en krans så vet ni vart nu vänder Er nu, då jag betalat dyra pengar för att lära mig. Haha ;-)
Syns dåligt på bilden med den vit/silvriga är med boxbum (ser ut som lingonris) och en med en rosett, tomte och filt stjärnor. Den andra gjorde jag i mossa och julgranskulor med ståltråd som dekoration med en öglerosett och hängande band. Som sagt, väldigt kul var det och tiden flög fram. Sen skulle jag hämta Leo och åka på bock-invigning men det blåste så mycket och så kallt så vi skippade det och åkte hem istället. Kom hem 15.50 och ringde Alfreds mamma och frågade om Leo fik komma på kalas kl16 trots att vi tackat nej. Och det fick vi, Leo vart överlycklig. Men sen att bestämma vad han skulle vara på maskeradfesten var svårare men med lite övertalning så blev det en enkelt tiger. Hade ju lite tidspress på oss men tio min kvar innan kalaset började. Jag har aldrig ansiktsmålat Leo själv förr men det gick helt okej tycker jag. Hade ingen svart färg så det fick jag blanda till oxå. Hehe. Jaja han var mycket nöjd iaf, tack för att han fick komma trots allt!! Nu sover han sött sen en timme tillbaka (inga problem att somna idag heller) och vi ska precis till att kolla på en film. God natt!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0