Dag 5 Geocachingskidåkning

Ja inte sov jag nå bättre för att Leo sov "borta" heller. Men lite kanske, slapp ju trängas iaf.
Idag stack jag å Erik i väg först av alla å hyrde skidor å köpte liftkort.
Sen tog vi stolen upp å till vår besvikelse inser vi att toppliftarna är stängda. Suck. 2-3st cachar vi inte kan ta pga det. Jag blir sur på mig själv för att jag hade ju chansen att ta dem förra gången vi åkte slalom men valde då att vänta tills Erik skulle vara med. Å nu går det inte alls.

Jaja, däremot hade en ny ploppat upp som inte jag kände till men bror gjorde. Så vi saxar uppåt ca 100m å loggar.
Sen riktig terrängköring till och i en MTBbana för nästa. Då hamnar vi på den sida liften där alla backar är avstängda och snöfattiga. Vi får helt enkelt gå nerför en bra bit. Men det gör inget. Supersvettiga å nöjda. Upp i liften igen å över på andra sidan för loggning av en multi.

Sen lunchbreak. Ungarna å mop satt på en terrass till cafet i backen å hade det skönt i halvsolen.

Jag slutade åka ganska tidigt men var nöjd med det. När vi åkte därifrån åkte vi förbi skoteruthyrarna i byn för att höra oss för inför i morgon. Om det ens går att köra skoter.
Å lite som vi hade trott fick vi till svar; det går inte att köra skoter längre, säsongen är slut.
Tycker lite synd om bror å Frida som tog skoterkort runt jul, nu får de inte köra trots det lixom.

Jaja vi åkte vidare å plockade en cach som vi missat igår å sen hem.

Nu har vi sovit ett tag men jag vaknade till å insåg att jag glömt påminna Leo att gå på toa innan vi la oss så jag raggade upp en blöja som nu å på plats.
Har lite svårt att somna om å särskilt nu när det e så himla varmt att ligga 2 i sängen.

Men så e det.

Imorgon lutar det åt repris på första dagen så vi får se om jag vill bli med eller om jag e hemma med Leo eller ensam.

Godnatt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0