Dag 2 Slalom å geotur

Frukost fick alla vuxna i sig iaf imorse. De små krånglade lite men sånt e livet.

Dra iväg å skulle hyra skidor i byn innan vi skulle åka vidare till backarna. Men tyvärr fick skidboden lägsta betyg då jag, efter en låååång tid i en kaoskö gav upp. Så vi hoppades att skidshoppen vid backen var bättre. Å herregud vad mycket bättre det var.
Där gick det snabbt å smidigt att få prova ut skor å sen lappkö till skidutlämningen. Tackar!!

Tog sittliften och en knapplift upp på högsta toppen. Inser att det verkligen e barmark överallt även så högt upp. (ja inte i backarna såklart men på sidan)!
Ett åk å mitt knä gör ont såklart men mest jobbigt var att jag inte litade på mina ben/knän. Jobbigt å mörjigt i backarna så jag åker ner till mamma, Erik, Leo å Lukas som åker lite pulka i barnbacken.
Leo ville gärna prova på slalom så absolut! In å hyra skidor till honom å sen mot liften. Efter 2 småfadäser å lite tårar så står vi först i liftkön. Woho! Det e lixom nu jag inser att jag inte har armar nog att göra detta. Haha.
Med Leo ståendes på skidorna sina mellan mina skidor å stavarna i en hand så tar jag liften med andra å placerar den vid knäna. Woho!! Åkte upp en bra bit faktiskt innan jag försöker krångla av oss från liften, jag har ju heller aldrig gjort detta lixom. Åka med ett barn mellan skidorna.
Så när vi ska hoppa av liften blir det lite tokigt å på nåt sätt ramlar jag över honom å slår mitt (onda) knä på Leos skidutlösare så han tappar skidan å mitt knä gör liiiiiite ont.
Men det gick bra å ner kom vi. Å upp igen. Å ner. Hehe.
Riktigt stolt över att han vågade prova faktiskt. Vi får se om han vill prova mer en annan dag.

Efter lunch (en halv macka blev det sen frös jag så mkt att vi lära åka iväg igen) så åkte jag å pappa till andra sidan berget å fann på en underbar nerfart <3
Runt 14 tror jag klockan var när vi kom hem igen å då vart det en snabb fika innan jag å brorsan drog iväg å geocachade lite (googla, skriver ju en del om det ibland)

Tog bilen å åkte till Rombovallen å sen söder om Lofssjön för att pulsa i knädjup snö i 650m till en ön. Korsade även sjön på isen, lite läskigt måste jag säga att det var. Gick bra ändå ju. :-)

Efter en turen på 1,5-2 h så var man måttligt mör i benen. Hem å duscha å käka Tacos å nu har jag å Leo nyss lyssnat på lite musik å ska sova inom kort.

Jag lovar bilder om jag får igång 3G på datorn/telefonen snart.


Hej!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0