f-kassa, a-kassa, ams..

hallå .. att man aldrig bara ska få flyta med .. nej nej .. i april missade jag att personligen gå in på en arbetsförmedling. tyvärr var det ju en söndag så jag ringde istället och hon som svarade när jag ringde gjorde lite fel.
sen gjorde arbetsförmedlingen fel när det glömde påanmäla mig till a.kassan när mitt nystartsjobb startade 2 april. summan blev en förlorad a-kasse dag men jag får inte a-kassa på söndagar så det gjorde inget.
en vecka efter upptäckte jag att jag var avanmäld från a-kassan då jag inte kunde lämna kassakort å fick då personligen gå in på arbetsförmedligen. de upplyste mig då att jag borde varit där personligen den 1 april. jaja mitt fel. att 1 april var en söndag tog de ingen hänsyn till. men efter massa strul så erkände de att de glömt att påanmäla mig från den 2 april iaf. så papper skickades till a-kassan i efterhand där de förklarade sig och det löste sig,

nu försöker jag få föräldrapenning så jag kan ha lite semester i sommar å då stoppar f-kassan mina utbetalningar (för midsommarehelgen) eftersom de tycker att jag är avanmäld från arbetsförmedlingen. så samma procedur igen, arbetsförmedlingen får skriva ett intyg och även en förklaring att de gjort fel. skönt att jag har gjort det en gång å vet vad som gäller iaf. hon vart lite imponerad. haha :P
Jaja, har jag tur så hinner jag få en utbetalning denna månad annars får jag vänta en men det spelar ingen roll egentligen, så dåligt med pengar har vi inte.
men det e trist med allt krångel bara.

hej :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0