det här med snö



ja alltså det här med snö e visst väldigt laddat om man e svensk. antligen ska man älska det eller hata det .. å vad jag märker så vinner hat-sidan ganska stort ..

men det jag kan fråga mig, vart gick det så fel? de flesta som bor i sverige kommer ju från sverige å vet att det kommer snö varje år .. var nånstans på dessa människors livsväg blev de negativt inställda till nåt man inte kan göra nåt åt? lev med det å njut av att vi har årstider i sverige.

en annan tanke som jag tagit upp förr .. typ 2 år sen .. varför klaga när det e högsommar å värmebölja 2 veckor varje sommar för att sen ta nya tag till hösten när "det bara regnar" å vidare över vintern när "snön är en förbannelse" å sen till våren då "sommaren aldrig kommer" .. nej .. jag blir bara arg ..

jag gillar sommaren, jag gillar våren, hösten å vintern. jag gillar sommaren mer än vintern MEN snön mer än sommaren .. så snö under högsommaren skulle vara underbart för mig :P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0