Kommer vi ihåg mIRC? Kungligt lätt att ska...

Kommer vi ihåg mIRC? Kungligt lätt att skaffa nya vänner och kontakter. Kunde man vara inne i typ #Gävle å klicka på en okänd människa å prata privat å säga hej. De flesta konversationer var: hej. Namn? Ålder? Bor? Skola? Sen rann det ut i sanden. Alla satt bakom alias och man lärde känna människan bakom, ibland. Men fatta vad lätt att lura nån. Luras att träffas. Komma hem till nån. Våldtäkt e det första jag tänker på. Jag vet att jag var hem till åtminstonde 4 killar innan jag var 16. Vid 16 skaffade jag min första pv. Men tänk vad som kunde ha hänt mig. Läskigt. Uteslutande var det äldre killar oxå. När jag var 14 träffade jag en kille som hette Fredrik, han var 18 å bodde i höghusen vid stora sätra skolan. Hmm.. Idag så gömmer man sig inte lika mkt bakom aliaser och det e bra. Bra att man står för sig själv och att man e sig själv på internet och inte sitt påhittade alias. Jag inser dock att irc finns kvar och att liknande finns fortfarande på internet (där man gömmer sig bakom alias) men att facebook finns och har tagit över istället för tex lunar tycker jag e bra. Summan: finns massa skumma människor 'där ute' men som tur e finns det även massa bra människor med. Hepp


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0