sagoland och trädgård

jag fick världens flashback nyss. håller på å hänga tvätten i godan ro å leo leker på sidan av.



sen börjar han leka I den hängda tvätten, bland lakan och filtar. världens flash kom till mig: när jag var liten, så pass liten att vi fortfarande bodde på rävpasset (var jag kanske 10-12 när vi flyttade därifrån? inte en aning egentligen)
i källaren fanns duschrum och tvättstuga. där hängde mamma tvätten längs taket och när det hängde lakan och påslakan så fanns det nästan inget bättre än att smyga omkring i detta fantastiska sagoland som det blev när lakanen svajade och var lite fuktiga så man inte riktigt ville ta på dem.
samma sak gjorde leo nu (nästa iaf) han lekte med lakanen å hoppade fram å sa buh osv .. så himla fint. det vart en "moment" av en vardagssyssla. så mysigt.





jag blonderade håret i förrgår och idag kollade jag på före och efter bilderna.. ha, vikken flopp! ingen skillnad alls ju. min utväxt e ju inte jättemörk så bara för att utväxten på 1½cm blev ljus så blev det inte jätte mkt ljusare ju .. jag vill ju ha vitt!!! :p

men men, i övrigt har jag städat ur sommarkläderna ur garderoberna och gjort plats för att kunna plocka in vinter/höst kläder från förrådet. sen har vi varit ute och grävt runt träden och klippt kanterna runt hela baksidan. har liiiite träningsvärk (eller bara värk) i handen.






(här skymtar även gräset "före" vid kanten mot blomrabatten till höger och vid trallen)



just prick nu sitter leo i badet och jag lyssnar på depeche. snart dax att påbörja kvällen. woho!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0