kusin och snö .. kom igen nu

har ni läst klart det långa inlägget nedan nu?

update: jag skulle bara skriva ett vanligt inlägg (nedan) men det resulterade i en propaganda för vintern och julen typ :p ta det med ro nu. hade!

från å med nu har vi infört begränsad sov på dagis (och hemma) på dagen. leo har ju inte somnat förrän vid 21-22 senaste tiden.
det verkar redan ha gett resultat för han sover 15min efter att jag lagt honom. woho!
istället för 1-2-3timmar som det tagit innan. alltså de 1-2-3timmarna har spenderats glad å nöjd i sängen, min eller hans eller i soffan ibland.



var på Lidl i morse å handlade det som man "måste" handla där .. fasen, dumt att jag jobbat där för nu e jag beroende av vissa saker som bara finns där. tex grädden. sån på sprutburk som egentligen e riktigt äckligt men det e bra å ha hemma till pannkakor bland annat. skillnaden ligger i att grädden från Lidl innehåller massa socker och fett, alltså gott. inte som snål-ica har mindre fett å inget socker .. det e ju inte gott!
å sen min ice tea, måste ha. köpte glocken golds icetea på maxi förra gången å den var verkligen inte god. back to Lidl. haha ..
Å popcorn, Lidls e bäst. :p

alltså det blev, 6liter IceTea, en sprutgrädde och popcorn men jag slängde in ett par galonbyxor för 79kr oxå, kan man ha för många? näää, köpte i stl 98 så det finns att växa i och de e bra att ha i reserv så det gör inget att de e stora.



just nu verkar det som att linda och erik e på väg att bli föräldrar, senast hörde jag från mamma vid 17 å då var de inne på förlossningen iaf .. kanske för att bli i gångsatta men jag vet inte eftersom jag inte pratat med nån av dem själv.
det har varit på gång sedan i fredags så det borde hände nåt inom kort iaf. lycka till å ha så kul iaf!



leo 9 mars 2009 - nästan 2 månader alltså



leo på BB. några timmar gammal



har även varit på hokuspokus-sjukgymnastiken idag, det e riktigt kul faktiskt. väldigt mkt att man lär sig saker om sig själv, om sin kropp .. verkligen kroppskännedom.
den timmen går riktigt fort å efteråt e jag så himla glad och jag älskar att åka å hämta leo från dagis då :p

när jag åkte hem mötte jag en moppe-kille som verkade helt knäpp. han måste ha haft nån sjukdom .. åkte å gestikulerade och skrek ..
hur e det med icke friska personer i trafiken? för att tala klarspråk, får efterblivna verkligen köra moppe bara för att de e över 15år? de får väl inte ta körkort på bil hur som helst?
jag vill inte att nån bli skadad pga sånna omständigheter iaf. verkar ju helläskigt iaf som han jag mötte betedde sig.


killen på bilden har inget med min åsikt att göra







nån mer än jag som längtar efter vintern, snön och julen?


håll nu i minne att för bara 3 år sen HATADE jag julen .. hatade .. riktigt riktigt hatade .. såg verkligen inte meningen med att fira skit-julen med massa falska leenden och massa plastiga presenter ..

nu älskar jag julen med allt vad det innebär, jag älskar att baka julgodis, att klä min plastgran, att ha ljusslingan i uterummet tänt, att mata fåglarna, att ha täckjacka å byxor på mig, att köra bil i snömodd, att pulsa i snön med ett par bra skor på fötterna, att sitta inne å kolla när snön vräker ner, att borsta av bilen efter snön vräkt ner, att få ha så varmt inne att alla klagar på att det e varmt inne hos mig (haha), att ha mössa! (varför älskar jag mössa?), att det luktar glögg inne, att man alltid kan skylla ett långbad i badkaret på att det e kallt ute, att leo fyller år, all god mat man får och lagar, att det e mörkt ute på kvällen (å eftermiddagen) OCH alla fina reflexer man får ha på sig utan att skämmas!!!

oj, värsta propagandan för vintern å julen :p haha ..

summan av allt e att hela min världssyn har ändrats sen jag fick barn.



liten på promenix vintern 09/10


2009års pepparkakshus - ljusslinga i uterum - stjärna i fönster


vinterpromenad


leo på julafton 2009


jag som älskar snö


vyn från mitt vardagsrumsfönster i vintras


en lite rädd tomtenisse


jag å leo på julaftonsmorgon 2009

Kommentarer
Postat av: Peter Billingsö

En ngt trött Sara tror jag :)

2010-09-23 @ 19:50:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0