ryck

varför e man som mest effektiv när man verkligen inte borde .. fick världens ryck nyss, tänkte duscha å tvätta håret å lata mig men nej nej ..
blev ut i förrådet å hämta skottkärra och nåt å klippa ner trädet på framsidan med.



före - efter

så jag började med att ta bort trädet/busken vad det nu e. sen gick jag loss på mina gigantiska tomatplantor på baksidan så de fick komma till himlen, sen stängde jag uterummet för i sommar ( = nu e det höst på riktigt ) när man stänger uterummet så stänger man gardinerna, tar bort blommor, lägger undan parasollet (ja jag kollade stavningen på parasollet) och alla sommarleksaker. typ ;)

sen fick rabatten en omgång oxå, hade ju växt massa ogräs sen sist jag rensade (vilket var i juli men säg det inte högt till min mamma)



före - efter

blev ett helt stort lass med växter och ex-växter att gå iväg med till komposten. sen vart jag trött. :p

bara gräsklippningen kvar, och ja jag gjorde det. dock var det lite dumt eftersom man tar i och skjuter på lite med magen och det kändes. får nog sota för det ikväll.



på stan efter besöket på citykirurgen behövde jag döda lite tid innan jag kunde gå till f-kassan för att prata med dem så jag köpte mej en tidning på pressbyrån och gick till fd Subways på drottninggatan, numera Gouter.



beställde en kycklingmacka och det var nog de värsta jag käkat i smörgåsväg ..
hade redan innan jag gick dit hört att de var dåliga men jag ville ju bilda min egen uppfattning, tyvärr för deras skull så motsvarade de förväntningarna. och då inte på ett bra sätt.

kycklingbitarna jag fick var riktigt sliskiga (kokade?) och det var de lite sämre köttet som man får från kycklingen, inga filebitar här heller ..

summan av allt: välj att lägga din 50-70kr på waynes eller nåt istället.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0