massa dygn i saras liv

nu ska vi se här.

tisdagen spenederade jag på sjukhuset med div tester och sånt spännande. de kom fram till att jag hade en cysta på äggstocken iaf. fick en operationstid på fredagen (idag) åkte hem med värktabletter och trodde att allt skulel bli frid och fröjd men ikke.

värktabletterna funkade bara i mellan 10 och 45min precis efter att jag tagit dem sen blev de lika illa med värken igen. så på kvällen kom pappa över med lite mat och jag var riktigt dålig. han tog med sig leo hem eftersom jag pratade om att kanske åka upp på akuten senare på kvällen /natten ..
somnade en sväng på soffan vid 19 å sen kom stefan över och jag hade fortfarande jätteont så han tvingar upp mig dit.

kvart i 8 kom vi in och 23.15 fick vi träffa en läkare som var skeptisk till att de var cystan jag hade ont av, hon trodde de var blindtarmen. men iaf så blev jag inlagt och transporterad av transportören tomas till avdelningen. dock var de fullt så jag fick ligga på BB avdelningen .. :p

hade en massa ont så jag fick en del sprutor men inga besked av vad som skulle hända. natten gick fort och ingen mat fick jag heller utifall jag skulle få operationstid.
kl 1230 fick jag reda på att kl 1310 skulle jag vara inne på operation. dusch och ombyte.

sen operation. detta på onsdagen alltså.

operationen gick bra och jag fick komma in på rätt avdelning. har massa ont igen men inte längre av cystan utan mestadels av luften de sprutat in i mig. och i axlarna. :p

överlever även detta dygn och får även lite mat som åker lite jojo i min mage men de går bra.
linda tar väl hand om mig .. hihi :P
kommer faktiskt inte ihåg så mkt av denna dag då jag blev sövd kl 13 å vaknade vid 18.

torsdagen har jag fortfarande massa ont men de har dåligt med plats på avdelningen så jag blir utskrivet trots en massa ont.
man skulle visst inte ha så ont som jag hade verkar de som men men ..

eftersom tabletterna fortfarande bara funkar att smärtstilla i ca 20min så har jag massa ont hela dagen å hade inte tackat nej till 1-2-3 sprutor i låret. var hemma hos mamma en sväng tills stefan hämtade mig iaf sen slocknar jag på soffan.

idag vaknade jag upp efter 12h bra sömn och känner att jag e ganska pigg. tills jag kvicknat till då får jag massa ont igen. på ena sida gör de ont bara ..
så himla tråkigt.

de stod i mina papper att jag under dagtid kunde ringa till gyn om jag får mer ont eller har några frågor. problemet är att de har telefontid 8-11 på fredagar .. suck .. behövde mer tabletter så jag tog mitt arsel till sjukhuset å försökte få det utskrivet (har inte plockat ut nå värktabletter alls då jag hade hemma sedan i somras)
men de krånglade med mig så jag var på väg att ge upp men så insåg jag att jag faktiskt fortfarande har ont så jag gick dit igen å då helt plötsligt skulle de skriva ut mer åt mig ..
jaha .. bara å hämta på apoteket på en gång då.

sen tog jag 2 tabletter vid 13 som jag mådde skitbra av. var till å med uppe å skuttade lite .. inte bokstavligen men ändå.
har nu sovit i ca 2 timmar å känner mig ganska bra faktiskt. de stramar en hel del men de gör inget. har bara lite ont i magen numera oxå. så himla nice. :P

tar nog 2 tabletter när jag går å lägger mig å sen får vi se hur jag mår i morgon .. :p



den som har läst ändå hit ska ha lite cred .. anledningen att jag skriver ner allt detta e ju att jag ska komma ihåg till framtiden vad jag varit med om ..

Kommentarer
Postat av: cissi

All cred till mig alltså! :-)

Men skönt att operationen gick bra, hoppas allt det onda försvinner snart oxå. Inge vidare att gå runt och ha ont hela tiden!

2010-05-17 @ 15:11:20
URL: http://cissie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0