en hel veckas tystnad e över :P

så nu gör sara (mot sina principer) ett inlägg om vad som hänt bakåt i tiden. iaf lite smått och antagligen inte i kronologisk ordning.



idag mår jag helt plötsligt mycket bättre, antligen av lättnaden eller av att jag inte har dubbel dos av hormoner i kroppen. eller varför inte en blandning?
fast jag e fortfarande riktigt riktigt förkyld, på riktigt!

har verkligen sovit som en sten i natt, leo hostade 2 ggr kl 01 och sen sov han till 0553 fick välling å somnade om. jag var ganska pigg men somnade oxå om å så vaknade vi 0742. sovmorgon!



igår fick jag hämta en ny vagn oxå. det kan ha bidragit till att jag mår bättre idag oxå. vi tog till å med en liten promenad i morse innan dagis. var himla skönt ute och ännu skönare eftersom jag trivs så himla bra med den sortens vagn.
det e samma som joggern, alltså en babytravel amsterdam (som de numera heter) den e i färgen mörkbeige och orange men i mina ögon e den åt det gröna hållet.
iaf så gillar jag den även om den som monterade den pumpade däcken stenhårda.





sett på babyaffär i uppsala:










den lille har blitt en liten bit större. han väger inte ännu över 10kg men snart så. han går mer än vad han kryper och har lärt sig att gå i skor och går ute oxå.






i helgen såg jag/vi faktiskt melodifestivalen. jag har ju noll intresse att se alla deltävlingar men finalen kan ju vara lite spännande å se. å eftersom alla har åsikter ang hurvida rätt låt vann så ska även jag uttala mig:
eftersom låten som vann faktiskt vann så vann rätt låt.
men mina personliga åsikter e detta: man kanske gillar en artist men inte låten, man kanske gillar låten men inte artisten, vilken röstar man på? jo enligt min mening röstar man på artisten, kan man då klaga på att "fel" låt vann?
jag har alltid gillat peter jöback men låten han framförde var ju inte mycket å hänga i julgranen.
eftersom jag inte riktigt hängde med i finalen till 100% så minns jag att jag gillade nr9 så jag kollade upp vilken låt de var å de var ju den som vann.
så summan av kardemumman e väl att jag tycker att rätt LÅT vann.

 


 

igår var förrsten första gången på 2 veckor som jag lämnade leo på dagis å han var glad. inge ledsen, var ganska skönt faktiskt. men de höll inte i sig idag men de gör inget. :p
nu ska jag plocka lite här hemma å sen sova lite.. måste verkligen bli frisk tills nästa vecka!

å nu lovar jag att höra av mig lite oftare. :)


Kommentarer
Postat av: Frida

Hallå Sara:)

Jag måste bara säga att det är grymt roligt att läsa din blogg, då man inte får träffa dig och lillen så ofta. Det är kul att se och läsa om Leos utveckling när det gäller gången och så är det naturligt vis roligt att få en liten inblick i ditt liv med:) Jag har många gånger läst din blogg och tänkt "Jasså, jag är inte ensam!"

Sköt om dig så ses vi i fjällen om 11 dagar:D (om du inte får något jobb emellan eller så det vill säga).

Kram

2010-03-16 @ 10:17:44
URL: http://rickegard.devote.se
Postat av: julia

Hej! Har saknat er. Fy för hormoner! Verkligen stackare. Hoppas det går att göra nått åt det.

Puss o kram

2010-03-16 @ 12:26:39
Postat av: cissi

Vad duktiga han är!!! :-)

2010-03-18 @ 21:29:55
URL: http://cissie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0