tankar

ibland när jag sitter i kassan på jobbet så brukar jag tänka på vad folk köper. behöver man verkligen allt man köper? varför köper folk så mkt? används allt eller blir det liggande i ett skåp nånstans utifall att man nån gång skulle behöva de?
mina tankar faller in på konsumtionssamhället, tex på toapapper. om man skulle strunta i att köpa toapapper hur skulle man lösa det hemma då? 2 alternativ antar jag, antingen ta trasor eller ta handen.
men då e ju "problemet" att både trasorna och händerna behöver tvättas, å då behövs tvättmedel/tvättmaskin och tvål.
skulle man då försöka tvätta förhand så behövs fortfarande tvättmedel så det e en återvändsgränd. händerna då? kan man få händerna riktigt rena utan att använda tvål?

fast å andra sidan, ska man skita i ett hål i golvet? man måste ju fortfarande ha toastolen.



haha de märks att jag inte haft en vuxen att prata med på några dagar när jag sitter å funderar på sånthär. :p fast å andra sidan e detta nog inget jag skulle ta upp över middagsbordet hemma heller .. haha ..



idag har sara redan varit jättenyttig. åkt inlines i 35 min .. galet ju .. å ändå e jag inte hemma utan jag sitter hos stefan. har väl ca 10 min att åka hem oxå. 45 mins inlinesåkning=motion. farligt de. men snart åker jag hem å lägger mig i solen denna enda lediga dag på ett bra tag nu.

sitter mest å väntar på tvättmaskinen som jag dragit igång, vill gärna starta en till innan jag åker härifrån (ja jag tvättar åt honom) haha .. :p

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0