Året som gått, 2009:

Januari:
Just i januari finns en stor minneslucka i och med allt som hände då. Både positiva och negativa saker. Världens bästa Leo föddes den 16 januari. En strålande vinterdag med mycket nysnö och 7minusgrader och strålande sol.



Februari: I februari börjar jag blogga. Börjar även upptäcka den underbara världen av Tradera.
Leo hade ingen uppfattning på dag och natt så ofta fick jag vara uppe på nätterna å kolla på teve när han ville vara vaken.



Mars: Lillen gör illa sig för första gången så pass att de kommer blod. En hysterisk mamma ringer till mormor för stöd. Blodet kommer ur örat och det e svårt att se vart ifrån exakt. Dagen efter syns ett litet litet sår på örat. Som om nån hade stuckit honom med en knappnål. Så mycket blod för ingenting :p haha
Åkte till Whovallyshell och åkte skidor. Innan vi åkte till fjällen tjuvtränade jag lite i backarna i Kungsberget en dag med Dumle och Frida. (vän och kusin)
Sara och Mattias fick en till liten son som heter Robin, Olivers lillebror.



April: Bestämmer mig för att bli blond igen, å de e inte en dag för tidigt!
Natten efter min födelsedag den 6 april så sover Leo i sin egen säng på natten för första gången.
Leo drar storlek 62 och jag drar storlek 42. Haha I april ser jag granntanten en gång av två på hela sommarhalvåret! Har till å med bildbevis, värsta paparazzibilden.
Leo börjar rulla (vända sig) från mage till rygg.
Ca 25läsare om dagen följer min blogg (i december så var snittet 42)
I slutet av April går Robinson på teve och jag är hemligt kär i Erik Billing.




Maj: Leos bästaste ställe i hela världen är gungan i uterummet.
Båtlåt med Robban Broberg e de enda som kan lugna ner min skrikbäbis.
En kanonrolig tripp till Grönan hinns med. Under maj återupptäcker jag hur kul de e å sjunga singstar! Spenderar en del timmar ensam (med Leo såklart) framför teven.
Börjar med smakportioner till Leo men det går riktigt segt framåt.
Köper en gôr söt lejonskallra (som numera är borttappad :( )
Vi gör ett premiärbad på Fjärran. Lite sent kanske. Men de e en hel resa att ta sig till badhuset för mig. (oss)
Maj avslutades med en riktigt rolig och mysig dag på Järvzoo. Jag skulle gärna åka dit oftare. Varför inte en gång om året typ?
Nej just det: Vi hade ju dop för Leo i slutet på maj! En riktig sommardag: strålande sol, massa plusgrader och grönskande träd.
Plus att jag badade i havet för första gången i år.



Juni: I juni gjorde jag en liten undersökning på bloggen å frågade vilka som läste. Inte många ”vågade” skriva nåt. Kanske ska göra nåt sånt igen. För jag e ju nyfiken på vem som e nyfiken på mitt liv. :p
Köpte en gåstol till Leo på Blocket som han har älskat riktigt mkt. (numera bor den på brynäs, de var de sista jag hörde från den iaf) Gåstol rekommenderar jag till alla, vars barn är stabila i kroppen och vill/strävar efter att sitta/stå rakt.
Har skrivit i bloggen att jag väger 68kg, det e exakt vad jag väger idag också. Bra jobbat :P
Tag en sväng till Värmland under Juni. Leo börjar sitta själv under ett besök i Ockelbo. Riktigt söta bilder blev det när han ramlar, faller lixom handlöst från sittande ställning. Haha
Midsommar firas knappt men en tur till Hille Hembygdsgård blir det iaf.



Juli: Juli var en ganska händelselös månad men en tur till Barkarby med föräldrarna blev det iaf. Inhandling av några klädesplagg på outleten som ligger där.
Nån tyckte att jag förtjänade en puckel på ryggen och det fick jag. Efter ett besök på akuten och massa starka piller så åker vi ut till havet å paddlar kanot dagen efter. Haha .. bra tajming där.
Köpte ny soffa gjorde jag också och mamma fyllde 50år.



Augusti: Leo bytte bilstol från bäbisskyddet till bilbarnstolen.
Börjar träna på Friskis men de rann bara ut i sanden allteftersom. Men kul var de så länge de varade.
I augusti började jag tjata om julen ..
Leo har blivit riktigt snabb att krypa. Galet hur fort det har gått.



September: Leo drar storlek 74 och jag har knappt nå kläder i rätt storlek till honom.
I början av månaden åker vi på skenresa till Värmland å hälsar på. En tur ända bort till Charlottenberg blir det.
Blev tvungen att köpa ny diskmaskin eftersom den gamla gått sönder å diskmaskin måste man ha!
Leos första tand ger sig tillkänna.
Köper den trehjuliga vagnen för 700 kr. Är hur nöjd som helst med den. Kan absolut rekommendera en vagn med svängbart framhjul/svängbara framhjul.
Hela familjen drar till Sälen å fjällvandrar i några dagar. En kanonvecka!




Oktober: Nu springer vi på Öppna var å varannan dag. Kul för Leo och skönt för mig å komma ut lite bland andra människor.
I Oktober kom jag på den smarta ide att provåka buss med vagn. Det gick ju bra men INTE kul direkt .. Hatar när busschaufförer pratar i telefon medans de kör. Även om de bara e jag å vagnen kvar på bussen.
Leos julklappar är inköpta och inslagna.




November: Första snön damp ner från himlen å försvann. Men de var snö iaf!
Var på Järnvägsmuseet en sväng å kollade in vagnar å lok. Inget för bäbisar egentligen men vi försökte iaf.
Julpyntning pågick, pepparkakshus byggdes och godis bakades.




December: Vi får besked om dagisplats och får precis där vi vill ha de. Känns kanon!
Skaffar mig samtidigt ett jobb.
Mesta delen runt jul spenderar vi hemma hos mina föräldrar.
Leo säger: titta, där och mamma. Han pekar på lampan om man frågar vart lampan är och pekar på missarna om man frågar efter kissekatterna.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Gåstolen är kvar här, Elliot älskar också den. Fy satan vad snabb han blivit när han kör omkring. Det går sämre med att försöka ta sig fram själv däremot men vi upptäckte igår att han kan trycka sig en liten bit baklänges i alla fall haha...



Gillar Leo att åka pulka? Såg bilden... Funderat på att köpa en till Elliot men det känns kanske lite onödigt eftersom han troligtvis inte uppskattar det mer än att åka vagn ändå?

2010-01-03 @ 13:45:24
URL: http://ynnejj.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0