busselibuss

imorgon ska jag åka buss igen! galet.
har inte åkt så mkt buss sen jag gick i ettan på gymn ju! helt sjuk .. å helt sjukt tråkigt e de. tur att jag har en halvläst "vi föräldrar" i handväskan.

om jag fick välja så hade jag prenumererat på fler tidningar. de e så himla kul å läsa tidningar :p

kanske ett födelsedagstips? ;) jag fyller ju år i år .. haha ..


a ja, anledningen till bussresan i morgon e att jag ska ändra min inkomst till dagis så jag inte behöver betala nåt (även fast de inte kostade alltför många hundralappar), ska skriva ut mina jobbansökningspapper och gå en sväng på jobbchansen på arbetsförmedlingen. var en sak som lät intressant imorgon.



nån som kan förklara hur de här med att vara hemmafru funkar i sverige. är man inskriven som arbetslös? får man pengar från a-kassa eller f-kassa eller inga alls.
de var nåt program jag såg som mamman i familjen kallade sig hemmafru, de hade 3 eller 4 barn så jag tänkte att hon kanske e hemma på föräldrapenning, fast de dagarna lär ju inte räcka för evigt .. hmm ..
nån som har nån ide?


vi kör med googles när de snöar ute. mkt för att vänja oss vid dem inför fjällen!
fasiken, vi åker snart till fjällen!!!!!!!! woho!

Kommentarer
Postat av: Linda

När föräldrarpenningen är slut lever de på sin partner.

2010-02-18 @ 17:23:01
URL: http://nurselinda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0