snö snö snö å lite filt

ang snön nu då .. klaga klaga klaga .. varför klaga när man inte kan göra nåt åt det? e det inte lättare att simma med strömmen än mot .. gör det bästa av situationen .. jag hatar slasksnö, jag älskar när det snöar som det gör just nu för det ligger ju kvar. å man blir inte blöt när man går ut.

sen tycker jag det e värre när det "inte e väder alls" .. tex på sommaren när det e 15grader och moln. hur kul e det? för kallt för att bada å man måste ha en tröja utifall att .. 
nu vet man iaf hur man måste klä sig.

mer snö!! let it snö.
jag skriver som jag gjorde för nästan exakt ett år sen: skyll på mig när ni tröttnar på snön, det gör inget för jag älskar den.





jag läste en insändare i en föräldratidning nyligen. handlade om "fenomenet" att lägga en filt över vagnen. skribenten skrev att för x år sen var rekomendationen att fälla ner suffletten för att barnet skulle få frisk luft. (får den mindre frisk luft när suffletten e uppe?)
hon tyckte att föräldrar gjorde sina barn en otjänst genom att hindra dem från att andas den friska luften.

filten e ju en jättebra funktion för att hindra sol, vind och nederbörd att träffa ungen i vagnen .. skulle det bli instängt då har man gjort ett fruktansvärt bra jobb med att täta kanterna för det blåser alltid till å man får lägga filten till rätta hela tiden, eller man vill ha en liten glipa för att se ungen.

summan, jag blev lite smått irriterad när jag läste detta .. hepp!

Kommentarer
Postat av: Linda

Läste oxå det där med filtarna på vagnarna. Kunde heller inte riktigt förstå det "farliga" i att göra så. Om jag själv skulle åka barnvagn skulle jag tycka att det var jättemysigt att åka vagn om man hade gjort en liten "koja". Blir avundsjuk på Lukas varje gång jag använder regnskyddet. Det verkar så mysigt därinne.

2010-12-20 @ 12:26:18
URL: http://nurselinda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0