adventskalender lucka 1-7

Adventskalender på saraochleo.blogg.se:
Personer som gjort mig till mig/Personer som har präglat mig

1: Glassbilssnubben!



Själv blir jag galen av bara tanken att sitta och åka omkring i en tjutande-trudelluttande glassbil hela dagarna. De gånger man handlar av glassbilen så uppskattar jag verkligen mitt liv.

2: Alex Schulman



Vet inte riktigt varför men jag känner en viss dragning till karl. Jag älskar hans karisma, personlighet och fulheten.
Alex får mig att komma ihåg att skönhet kommer innifrån på nåt vis.

3: Charlotta på McD Hemlingby 2003
En incident med att hon anklagar mig för skolk har präglat mig. Jag är än i dag rädd för ettriga blonda tjejer. (behöver jag tillägga att jag inte alls hade skolkat?)

4: Ninni
En gammal dagisfröken som tog sig an alla och behandlade alla lika. Hon var riktigt tidig med att sprida budskap om kompostering och återvinning.
Det är från henne jag har fått min glorifiering av rullskridskor.



5: Ulla, mentor för 9c på Stora Sätra
Alla älskade henne. Punkt. Handfast kvinna med pondus. Vissa älskade henne på avstånd (jag) och vissa kramade hennes ben varje rast. Om det var nån som kunde hjälpa en med stora och små problem så var det hon. (tror hon är rektor nu) Och, tyvärr Tommy R, "C"laget var bättre

6: Min mormor
Låt mig aldrig bli som hon. Låt min mor aldrig bli som hon.
Mer säger jag inte.

7: Linda Nyman
Har lixom alltid funnits där. Dock en ängel med smärtstillande. Mitt lår ville inte vara utan många stunder heller.



Så, då har vi kommit ikapp med luckorna. ska göra om autoinläggen hade jag tänkt och se om det funkar bättre nu.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Sara, menar du Ninni på Rävlyan? Hon är den enda dagisfröken jag minns typ, älskade henne!

2010-12-07 @ 19:40:46
Postat av: Linda

Jag hoppas att jag ska ta det som en komplimang ;)

2010-12-07 @ 20:13:55
URL: http://nurselinda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0