snabbis? inte ..

jag ska ta mig i kragen å lägga några min åt bloggen varje dag. snart .. haha

just nu ligger jag i badet. ett varmt skönt bad denna gång. inte slut på nå varmvatten nu heller.
mest för att jag inte vill vara "där ute" där de finns fönster. nån som missat nysnön? nej just de. jag älskar snö och vinter, men de e just det. de ska vara snö på vintern inte i april.

måste ta upp en sak till, denna jävligt braiga nya lag ang dubbdäck. smart jobbat lixom. nej jag blir bara irriterad av att tänka på de. iaf så har vi varit på öppna förskolan en sväng idag. egetnligen e de bara de "gamla vanliga" som fortfarande går förutom att bäbisarna blitt till barn numera. hehe .. men de e lite skönt å bara gå dit å hänga. leo började på dagis kl 1045, direkt till lunchen.

igår var vi en jättesväng på ikea.

köpte massa roliga bäbis saker.

(fan nu tar batterit slut i datorn. måste pallra mig ur badkaret och fixa ström så jag kan skriva klart. har trots alls legat/suttit här sen lite efter 11 (å nu e klockan 1330.)


sådär:
iaf ikea, köpte massa bäbissaker. så som jag aldrig har gjort faktiskt. täcke, kudde, madrass till spjälsäng, sängkläder, dra-på-lakan (från å med nu kommer jag ALDRIG att använda nåt annat i leos säng), haklapp osv. nej jag e inte gravid
men kul var de. :p när vi kom dit var alla ganska hungriga för klockan var en bit över 17, de små fick pannkakor med sylt å grädde å vi vuxna käkade (hette det?) kotlettrad .. gott var de iaf, å snabbt gick det.



just i denna stund håller jag faktiskt på att uppdatera telefonen för att försöka få igång bluetoothen. jag vill ju kunna börja överföra massa bilder igen. de e lite det som gör att jag tycker de e tråkigt att blogga just nu. för att före över bilder e så himla krångligt. men vi får hoppas att det går vägen, och att jag hinner bli klar innan jag börjar jobba.

och apropå att jobba så går det fortfarande kanon. de e inte skitjobbigt att gå till jobbet iaf. de e ganska skönt faktiskt, iaf när man tänker på att jag faktiskt kommer att få lön. å snart får jag faktiskt min första lön. vet inte på hur mkt men jag gissar på kanske 1200kr .. hehe ..
var ju inte många dagar under mars som jag jobbade.

leo på dagis går oxå bra. just nu är lämningarna ganska lätta för han älskar att vara ute i sandlådan och hoppa i de små vattenpölarna som finns kvar. dock inte idag när vi har fått 1½ nysnö and still going strong.
jag lovar att alla pensionärer på jobbet kommer att skylla vädret på den där vulkanen. haha .. :P i lööv pensionärer



kissemissarna hänger kvar de med ett tag till. men måste verkligen ta tag i det snart men de e ju så svårt .. har ju skjutit upp de i 2 år nu.
de som gör de ännu svårare e att just nu har jag en kisse på magen å en vid sidan av mig. så himla gosiga just nu.
lite svårt att skriva eftersom de slåss med tangeterna om mina händer.



förresten, om de ordnar sig med telefonen så vet jag ändå inte vart jag har bluetoothstickan ju .. suck .. måste väl köpa en ny då .. suck ..

a ja, iaf så dog hela min telefon nu så om de e nån som tycker att jag borde ha dess nummer så skicka mitt ett sms med ditt å namn please..

nu måste jag sticka till jobbet för de bad mig komma tidigare.

ses



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0