söndag, I fjällen

shit de e bara söndag. känns som vi varit här iaf 2-3dagar redan .. haha ..

 

åkte iväg till fjätervålen och åkte massa skidor idag. en knapplift och världens längsta ankarlift. that's it. men en massa nedfarter och absolut inge folk alls. så himla nice var de.

 

 

har nog gjort den bästa skiddagen i mitt liv i dag. inge ont i fötterna eller att jag frös som jag brukar göra.

vädret var moln och minus 1 ungefär. på kalfjället blåste det en massa men de gjorde inte så mkt för man kom snabbt ner igen.

den längsta nedfarten var lite över 3 km och den var avklarad på 10min. typ :P sen 7 min upp i liften igen. som sagt väldigt låååång lift.

nu har jag precis duschat (skrivande stund är klockan 16) och ligger på sängen och vilar. gick ändå upp halv 6 i morse (okej då, halv sju eftersom man ställde fram klockan en timme i natt) så trött börjar jag bli. å hungrig. å sugen på chips. ge mig chips. nån? kanske får åka till affären lite senare och fylla på skafferiet. haha .. kan ju råka hitta pappas plånbok.

jag ser fram emot nästa gång vi åker här för då ska jag hyra mig telemarksskidor. så byebye benen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0