trött och kritik

just nu e jag fasen trött jämt. vi har ju som bekant slutat med nattmat å de slår tillbaka så himla mkt. men vi överlever. :P 
igår somnade jag strax innan 21 å i förrgår somnade jag på soffan innan 20. allt går ju i vågor. men å andra sidan så verkar all bäbis´ energi läggas på att krypa. :p haha

tyvärr blir han så himla grinig å otålig av alla energiurladdningar. tex hade vi INTE kul igår em/kväll, bara massa gnäll och missnöje.
å att han sover 3-4ggr om dagarna (borträknat nattsömnen) e heller inte så himla kul ju. kan ju knappt göra nåt känns de som. vill å andra sidan inte göra nåt heller för allt man gör kostar pengar å nu har jag gjort en riktigt seriös budjet oxå som ska hållas. ingen snål budjet men inte så mkt rum för onödigt.
känner att de e dumt att ta bilen å köpa mat å sen åka hem, varför inte göra några saker samtidigt? ska hem till sätra nån dag denna vecka så jag tar handlingen då och ska lämna tillbaka en tröja på valbo oxå så jag tar de samtidigt, e ju bara små ärenden.

just nu sitter bäbis å gnager på byggklossarna och jag sitter å halvt sover å halvt skriver.

känner mig väldigt stolt ang de förra inlägget.
vi svenskar e inte så himla bra på att framföra kritik till varandra, positiv eller negativ. positiv e obefintlig och negativ blir oftast så personlig eller det tas för personligt.
men de kändes så himla skönt att nån läser min blogg och har fått uppfattningen att jag e duktig å stark.
visst man behöver inte alltid ha bekräftelse men visst e de trevligt att höra ibland?

jag ska försöka mig på att ge lite kritik prick nu.
Julia: Du inspirerar mig att tro på kärleken. Med allt som Stefan hade i sitt "bagage" och ändå ser jag bara oändlig kärlek mellan er (eller från din sida iaf eftersom jag sällan träffat stefan men kan inte tänka mig att han e nå annorlunda)
Linda: Tycker det e så himla bra att du vågat satsa på utbildningen och jag hoppas verkligen du får de barnmorskejobb du vill ha. Du skulle passa så himla bra som det ju! Bara du inte fastnar på nån ungdomsmottagning i nån by. :-)
Sara: Finns nån mysigare ung familj? Ni lever verkligen i drömmen, med hus, hund, volvo, resor och familjeliv. Min dröm iaf, inte nödvändigtvis allas dröm.
Cissi: Jag har bara en kommentar: Kul att nån gör det i rätt ordning. (priceless) Jag e så himla glad för er skull.

Har många fler men jag kom på att de e nog ointressant för alla att läsa.
Jo en till vill jag ta upp. En bloggmamma jag följt ett långt tag nu. Mammabecka. Fram till för nån vecka sen så levde becka med 3 barn och sambo sen hände nåt. och nu har becka och barnen flyttat från killen. det speciella med henne e att hon e 18 år och barnen e födda 07 och 08. (yngsta är tvillingar) jag e helt fast i hennes blogg iaf. (så då var reklamen slut)



idag har jag ingen plan alls för oss så vi får se vad som händer.

asså leo tycker de e så himla kul att jaga katterna. både till fots och med bilen. alltså krypandes eller i gåstolen.


btw nån som vill sälja en billig å bra resesäng till mig? å en barnstol? billigt ska de vara :P

typ nåt sånt



fasen har bara ägnat tid åt bloggen nu på morgonen :p hihi.. förutom en grötfrukost



blev ju blondare igår oxå. så här blev det iaf


får vi se nu vad vi hittar på idag. å de e mössa på för bäbis för de blåser ute å han e lite förkyld.

Kommentarer
Postat av: Sara Mälby

Vad gulligt och fint skrivet av dig! :) Du ska veta att vi tycker du är otroligt stark och imponerar verkligen! (jag tycker att det kan vara otroligt påfrestande ibland att vara ensam bara Mattias jobbar eller så, även fast det funkar bra oftast) Titta bara på resultatet - En superfin välutvecklad och go Leo! Puss och Kram till er båda! ;)

2009-09-01 @ 12:57:57
URL: http://saramg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0