trista besked

egetnligen tur att de inte blir nån rafting för jag har faktiskt inte råd. sitter faktist här å grinar å mår riktigt riktigt dåligt ..
efter att jag betalat alla räkningar idag så har jag mindre än 2000kr kvar på kontot. räkningarna var på 7000sammanlagt. (enkel huvudräkning hur mkt jag fick ut denna månad å samma summa kommer jag få ut 2 månader till)

av 7000
4300 hyra
600 el
350 telefon/internet
500 bil
400 a kassa
500 lån
300 småsaker/övrigt

så vad kan jag snåla in på? jag köper ju redan ingen mat nästan. visst jag kommer ju absolut inte köpa nå kläder eller prylar när jag inte har pengar till de, den månad som var fick jag ju ut ganska mkt å då kunde jag ju göra de å de behövdes ju. men behöver inget direkt nu. eller en vinterjacka till mig behöver jag verkligen men i bästa fall kan jag vänta tills nästa månad (hoppas de inte blir kallt)

hyran kan jag inte göra nåt åt eller lånet, de e ju fasta utgifter.
el, sure jag kan sluta ha lampor tända och sluta titta på teve. eller iaf dra ner på tevetittandet.
telefon/internet e nåt som jag aldrig skulle göra mig av med, vad ska jag göra om jag inte hade internet? gå i ide? bli ännu mer isolerad? a ja ..
a kassan e ju så jävla hög å jag hatar a kassan men de e ett nödvändigt ont.
300 på övrigt e heller inte mkt .. (mobil och bensin tex)
ska jag göra om min försäkring på bilen till en halvförsäkring i stället kanske .. undra hur mkt jag "tjänar" då .. (hur mkt mindre jag förlorar)

jag kommer inte ha råd att köra bilen nu heller. så jag blir fast här hemma ett tag nu. usch vad jag känner mig deprimerad.
a ja .. vi får se vad som händer ..


(ringde precis å kolla och de skiljer 100kr i månaden till en halvförsäkring, inte värt det alltså.. )

Kommentarer
Postat av: Linda

Jag är ju en van bussåkare så jag råder dig att vila bilen lite ;) 395:-/mån för två zoner (till Valbo) om man är ungdom (vilket du är :D)

2009-09-25 @ 16:54:17
URL: http://nurselinda.blogg.se/
Postat av: Cissi

Tur att bussen går så ofta!! Annars är det bara att knalla förbi hos oss om du vill komma ut lite. Du har ju faktiskt inte hälsat på oss än.

Rafting var riktigt grymt, vi gjorde det i åre. Du får säkerligen andra tillfällen att testa detta. Och tro mig, man vill gärna ha lite varmt väder!

Hoppas ni får det kanon i fjällen! jag ska umgås med dina kissar så länge :-)

2009-09-26 @ 01:26:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0