disk och vin

jag har en teori om varför vuxna människor ägnar så mkt tid åt bloggande. (inkl jag själv) man har ingen att ventilera sina tankar med och dela med sig av sin dag med.
kan de vara så lätt?

jag fastnade i tankar över mitt liv när jag badade bäbis tidigare idag. kom på att jag vill ha 3 barn om de skulle vara möjligt. jag kan inte tänka mig att jag har gjort hälften av spädbarnsgörandet redan om jag nu bara skulle få två. får jag tre har jag ju mer kvar än jag har gjort. om ni förstår. vill vara med om detta igen och igen. nu kan man ju inte välja hur livet ska bli men jag skulle önska 3 barn iaf, sammanlagt 3st inte 3st till. :p men man ska aldrig säga aldrig. haha



tanke ang ny diskmaskin:
varför går inte diskmaskinen sönder EFTER att man diskat? skulle tömma den i dag eftersom den nya flyger hit lite senare. inser då att maskinen e full i smutsig disk ju. de var ju därför jag ville köra den å de var då den gick sönder. men hallå! gå sönder EFTER tack!
a ja. har spenderat ca 30min för att diska glas, bestick å tallrikar. det andra får vänta, stoppar de nog i den nya maskinen för å testa.
nu tänker ni, vad mer än bestick, tallrikar och glas kör man i diskamaskinen? jo du. allt som de inte står att man INTE får stoppa där. knivar, skålar, kastruller osv. :p



fick för mig att jag skulle fixa lite ute nu oxå. klippte rosen på framsidan (för 7de gången i sommar) och gick med utekomposten.
på baksidan har de sedan två veckor tillbaka stått en hink med fallfrukt från plommonträdet så de var hög tid att gå i väg med den till komposten ju. hade till å med regnat så hinken var även full med vatten. vin-färgat vatten. när jag sen häller ut de så luktar de till å med vin. inte äckligt alltså utan bara jästfrukt. kan ju vara att jag e förkyld oxå så jag känner kanske inte de äckliga med gammal frukt i vatten.

skulle plocka upp resten som ligger under trädet oxå men helt omöjligt. av flera anledningar. bäbis tror han e en ko och käkar gräset han sitter och kryper i, frukten har börjat ruttna och går bara sönder när jag ska ta i dem för att lägga i hinken, gräset e så högt att jag kliver sönder varannan ungefär. suck .. mamma, hjälp?
jag har ju tillåmed mina snygga jobbarbyxor från biltema på mig, såhär svårt ska de inte vara.
måste ju klippa gräset! helst för en vecka sen. eller två. suck, lata jag.



bäbis har blitt en ängel igen. (oj lät som han dött, igen men nej då.) han har somnat så skönt. ville egentligen sova lite jag med eftersom jag sov dåligt i natt när han låg bredvid men de blev så sent nu. vet inte alls när min nya diskmaskin kommer ju. å har lite kvar i köket för att kunna installera den nya.



ps. längtar lite efter nån

Kommentarer
Postat av: Jenny

jag bloggar mest, nu iaf, för att det är ett rätt bra ställe att skriva ner vad som händer med bebis. annars glömmer man ju allt direkt, dessutom kan folk man inte träffar så ofta hänga med oxå. :P



jag tycker att det verkar lagom med två barn, helst en av varje om jag fick välja. inte för att det spelar nån roll egentligen. fast det låter lite småjobbigt när du säger att man redan har hälften gjort isf. men man har ju faktiskt några år på sig att ändra sig och vilja ha ännu fler om det ska vara så. =)

2009-09-14 @ 18:55:18
URL: http://ynnejj.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0