dagen

öppna förskolan gick bra.
har kommit på när jag e där att jag tycker fortfarande de e skitjobbigt att vara i en grupp. jag har ju alltid varit den som drar mig undan lite när de blir grupper. (även om de inte märks kanske)
som när jag kom in där i går å alla satt i en perfekt ring, i stället för att sätta mig med de andra satte jag mig bakom dem å hämtade en leksak till leo.
som tur e kom christine med nils sen å gjorde oss sällskap.
de jag verkligen inte hoppas e att de går ut över leo, att han kommer vara sånt ensambarn som bara vill/kan leka själv. hoppas de inte påverkar honom.

jag var ut en sväng i trädgården idag å då tänker jag så mkt, rogivande ju. började tänka på hur de ska bli när han ska börja på dagis. hmm, jag tycker de känns skitjobbigt nu när jag tänkt igenom det. jag ska ta honom till nya lokaler som jag inte känner till, känner inget annat barn/förälder där eller nån fröken (får man kalla dem så?)
jag e inte orolig över själva dagisbörjandet utan över situationen jag måste försätta mig i varje dag.
man vänjer ju sig såklart men fram till att jag gjort det så kommer jag må skit.

a ja, som sagt så pillade jag ute i trädgården idag, gjorde bort mig genom att ta bort en jättefin blomma som visst var perenn. fan. hade glömt det ju! de var ju dyra.

a ja, plockade bort sånt som dött och grävde upp lite andra saker jag inte vill ha kvar typ.
nu återstår bara att slänga mina tomatplantor som e gigantiska, köpa och sätta lökar och klippa ner häcken lite.



ps. för er som inte e bekant med en perenn så gjorde jag en länk av de .. :P



på nåt vänster ser de liiite ljusare ut på den ekonomiska fronten. sen 1 okt har jag bara dragit kortet 2ggr å båda e på ica. :P woho! 6dagar utan att köpa nå skit! bådar ju gott. :P
å andra sidan har jag inte käkat nåt på 3dagar nu. eller jag har käkat några mackor med ost om dagen. igår tog jag 3 tuggor av maten mamma hade med sig (de hade med sig mat attkäka medans de satt barnvakt å jag tränade) fick inte i mig nåt mer. jo just de, en kexchoklad. (inte en schexchoklad)



nån som vill ställa upp och klippa en ensamstående mammas alldeles för långa hår? fria händer! (lockpris, 0kr) haha .. :P (okej dålig humor!)


sliten mamma måste klippas




bild från färden mot fjällen. alla leksaker med såklart :P


bild från första dagen på fjället, de blåste så mkt att vi vände ganska fort. bäbis var inte helt nöjd.

Kommentarer
Postat av: Linda

John Bauer-gymnastiets frisörprogram tar 80 kr för en klippning. Skonheten5.aspx" rel="nofollow">http://www.johnbauer.nu/web/SalongSkonheten5.aspx

2009-10-06 @ 20:15:19
URL: http://nurselinda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0