ordbajsande

hemma hos olsson på pukslagarvägen i gävle så går matningen i div olika stadier varje gång.
det första stadiet är "smaka på maten, är den okej idag eller vill jag ha nåt annat"
sen kommer "jag är överlycklig ge mig mer"
efter så kommer okoncentrerade stadiet där huvudet böjs åt olika håll och gärna vänds huvudet efter hur katterna rör sig i rummet.
sen kommer "var är lampan-stadiet" då matskeden kommer från lampan och en överlyckning unge kollar upp mot lampan å då gapar.
sen kommer "knip i hop stadiet" eller alternativt "alla fingrar i munnen och försöka peta ut maten stadiet"
å då e de ingen ide att fortsätta (med maten iaf, efterrätt och frukt går alltid i fastän han signalerar mätt)



shit vad har jag varit senast tiden?
heter premierministern i storbritannien gordon brown? vad hände med blair? hmm.. e jag helt ute å cyklar, känns lite så ..



igår blev de en ny jacka iaf.
en sån som går på reklamen från staduim för 1299:-
har ingen bild bara en detaljbild annars springer jag omkring som en reklampelare med den på mig resten av vintern (ja de e höst jag vet)


(kollade efter en bild på stadiums hemsidan men det var bara rörliga bilder där, alltså videos)



igår blev bäbis aldrig trött så när klockan var kvart i nio la jag honom ändå. han käkade vällingen å sen tyckte han de var tråkigt att sitta i sängen. han skrek inte eller grinade utan bara lät.
så han fick komma upp i min säng vid halv tio kanske.
där blev hans sjuk nöjd att inte behöva sova. satt å tokskratta och slängde sig fram å tillbaka över hela sängen. när han kommer för nära kanten så lyfter jag in honom mot mitten men när han kryper ut till kanten å sen klagar nör jag lyfter tillbaka honom då åker han i säng. så efter ett tag la jag honom i sängen å han somna på studs.
sånna gånger e de så himla tacksamt att vara mamma :p haha



i lördags var vi å tände ljus på gravar, på pappas fars, på farfars, på åsas å på släktingar till farmor. (ja pappas far och farfar e olika personer)
inte så bra kanske att ha dåligt med tid just denna dag, så såhär såg jag ut när vi var på kyrkogårdarna. som tur var så var de hyfsat mörkt när vi var där iaf.



sen på kvällen åkte jag vill brynäs och såg ut som en blandning mellan porrtant, vampyr och allmänt förvirrad. hade inte en jätte bra dag i lördags direkt. mådde inte kanon med förkylningen och kände mig allmänt nere tyvärr. vid 2130 drog jag mig hemåt. eller hemåt e def.bart, de var ett hem men inte mitt hem iaf. till mitt hem kom jag vid ca 0015. sen somna jag som en stock.



bäbis har officellt vuxit ur storlek 74 nu!



nu till dagens fråga:
hur många mössor behöver bäbis?
sara har svaret

en tunn mössa
en smidig lite tjockare mössa (1)
en heltäckande mössa (ner på kinderna) (2)
en eskimåmössa (3)

sen e man klar för vintern.

det e den genomtänkta listan. så hur många mössor äger då bäbis?
2 tunna
1 smidig tjockare mössa
1 heltäckande
1 eskimå
1 fodrad hjälmmössa
2 heltäckande tjocka som passar när de e riktigt kallt



                (1)                                    (2)                                  (3)

Kommentarer
Postat av: Julia

Hahaha....va roligt att du gick så på kyrkogården =)

2009-11-02 @ 17:32:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0