Lördag - dopdagen Söndagen - morsdag

yes. lördagen började ju fruktandsvärt bra med sol sol sol å varmt. en lagomt solbrun sara satte på sig sitt bästa humör och bäbis lite skyddskläder över de kläder han skulle ha under kläningen i kyrkan.
gick ut å satte mig i trädgården när vi vaknade med bäbis och inom 20 min kom mamma å pappa hit. jag hade då även hunnit hämta nyckeln till lokalen.

vi satte genast igång att fixa i lokalen. bord fram och möblering. dukar på. blommor i vaser. liljekonvaljer såklart. :p

dukning blev precis som jag tänkt mig! så himla fint! tyvärr så har jag ju inga egna bilder alls att bjuda på.
efter lokalen var klar så käkade vi pizza å gick till kyrkan som ligger 10mins promenad bort.
kyrkan gick kanon! bäbis skötte sig underbart. han e en sångfågel iaf, sjöng med när de spelades musik. han charmade alla. (fick ett kort av cissi idag så jag tog kort på kortet så jag får nån bild iaf)
Mormor Lena, Mamma Sara (jag), Fisen och Morbror Erik (förlåt)

syns ganska bra att leo sjunger med. brorsan (som håller leo) sjunger inte :p hihi
själva delen i kyrkan blev kort och bra, precis som jag ville ha de.

sen gick vi hem till mig. eller till lokalen då men den ligger ju vägg i vägg. smörgåstårta (fasen den skulle jag vilja lagt ut en bild på för de var så gigantiska å vackra) och kaffe/kaka. oliver och ville sprang omkring och busa. de e så himla mysigt att våran släkt har påbörjat en ny generation. så mysigt ju.

presentöppning (tack alla) och allmänt prat. blev ett ganska tidigt slut på dagen å de var kanon!
medan mamma var barnvakt så städade jag och pappa upp i lokalen och var klara till ca1830. då slänger pappa ur sig typ -Leo ska sova hemma hos oss i kväll. jag var inte sen att haka på, packade väskan med saker till honom å gav till mamma när hon kom tillbaka från den lilla promenad hon just hade tagit. hon förstod ingenting. haha .. varsågod, bäbis.

de åkte nog vid ca19. jag tog fram whiskeyflaskan och ett glas. ställde framför mig, dock samlade jag på mig några till vuxenpoäng (inte bara på att de var whiskey) i och med att jag insåg att jag måste käka nåt innan jag slängde i mig min första whiskey på över ett år!

fick sällskap i virrvarret av text oxå. drack upp flaskan jag hade hemma å jag njöt alla klunkar utom 2, för de blev för stora. haha

kunde dagen varit bättre?
sammanfattning:
Bra väder
Bra humör
Skötsam bäbis
God whiskey



Morsdag

Morsans dag började med sovmorgon. inte .. haha .. bara för att man inte hade bäbis hemma så får man inte sovmorgon. åkte hem till mamma och pappa vid 9. fisen och pappa låg fortfarande och sov!!! haha ..
var för varmt för att ligga ute i solen denna dag så jag erbjöd mig att åka och köpa en blomma till mormor från mamma. så jag å X åkte till blomsterlandet för att köpa nåt så traditionellt som en lycklig lotta eller flitig lisa. men sämsta servicen ever.. åkte till plantagen istället och där fann jag de jag skulle ha på 3 min. bra skit de.

sen bestämde vi oss för att ta en sväng till utnora å mysa i solen. kollade tempen på vattnet och den visade 22!!!!!!!!!!!!!! galet varmt. ytvattnet men ändå.

1. Hille
2. Björke
6. Utnora
7. Eskön

måste ju bara bada då. tog av tröjan å hoppade i. haha .. skönt värre. tog typ 1 min å komma i. jag som e sån badkruka ibland. men de e bara ibland de. blev blöt iaf. sen åkte vi hem bara för att jag skulle hämta fisen å sen träffades vi igen hemma hos mig. hehe .. i just cant get enough (btw jävla festival och boka depeche)



jag som alltid e så noga med att smörja mig när jag e i solen hade lite oflyt idag

de blåste lite kallt när jag la mig ute så jag tänkte inte att jag kommer inte vara ute så mkt idag. sen bara blev de att jag var ute för bäbis sov ganska mkt idag. å sen kom cissi över med tårta (tack mmm :P ) och vi satt å prata.
iaf de jag skulle komma till var att jag e röd på axlarna och på framsidan .. suck .. förhoppningsvist var jag så pass brun sen innan att de inte e bränt. de brukar jag inte känns förrän dagen efter. just nu e de bara rött. men de svider inte som tur e.
snackade en massa skit med cissi å plötsligt var klockan över 16! wow vad tiden kan gå fort ibland. sövde bäbis igen och jag gick och plockade undan lite för dagen. fisen vaknade till vid 1630 så jag la mig bredvid honom å så somnade jag oxå. sov till 18 :p hehe ..

nu på kvällen har jag bara varit in å klagat på grannen (igen) och lagt bäbis typ :p hehe .. sitter å tänker på min värmlands resa mest. ska bli så himla himla himla skönt å komma iväg och träffa lite folk ju. me längtar. :P



Kommentarer
Postat av: Cissi

Tack för idag! Mkt trevligt :-) Tiden gick väldigt fort. Jag har värsta shorts-märkena på låren. Hade missat att smörja in benen, så de blev liite röda ;-) Haha kul att du sov bort nästan hela kvällen!! kram

2009-06-01 @ 22:51:54
Postat av: Linda

Den ser ut att gå hem...leksaken alltså ;)

2009-06-01 @ 22:59:32
URL: http://nurselinda.blogg.se/
Postat av: Sara

Cissi:

jode, var ju inte meningen att ha sovbyxor för mig heller så blev konstigt brun på benen jag med :P hehe



Linda:

gillar allt som går att stoppa i mun typ å att de låter när han typ rör den bara e extra kul. å om jag gillar leksaken får han leka med dem oftare å då gillar han dem mer. haha

2009-06-02 @ 09:06:27
URL: http://saraochleo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0