diverse trams ..

Nån mer som undrar vart lastbilschauffören fått sitt körkort ifrån? Aftonbladets artikel Dum jävel som tutar åt hästar.



Var och hämtade mitt Up&Go-paket på Lindex idag. Asså alla som har bäbisar å inte e medlem i Liberoklubben, BLI DET!


Innehåll: Strumpor i stl 23, liten boll, 6st byxblöjor (Up&Go nr:4), 2st Swimpants stl 7-10kg, 10st engångs-haklappar, Bindor till mamman och 1pkt (64st) tvättservetter (ej på bild)

Kanondeal ju! Kostar inte ett öre!!



Har varit till stan å lämnat tillbaka en blus jag köpte på HM igår och samtidigt hämtade jag Up&Go paketet på Lindex. Efter det var vi en sväng till Rusta och fyllde på städskåpet men disksvampar, trasor, sköljmedel och diverse nyttosaker. Plus en sak som jag tänkt köpa sen jag bodde med Daniel i Eda. Jag har nån konstig föreställning om att de e så himla fint med sån solcellsdriven belysning. jag köpte iaf 3st sånna oxå. får se om de blir bra å om jag blir nöjd. om jag e de så ska jag köpa så jag får 6st på framsidan som står på rad för de tycker jag e så himla fint. å som ni vet så går vi mot mörkare tider .. :)





jag vill käka potatissallad resten av mitt liv. klämde i mig 500g igår .. asså inte till mat eller så, bara för att de var gott ..
å förresten, undra varför jag gått upp X kg nu .. hmm .. svår ekvation.

jag e ingen sommarmänniska jag. inte heller en vintermänniska, eller vår eller höst. hmm .. svårt de där .. kan ju försöka lista i vilken ordning jag gillar årstiderna med motivering.

4. Höst - Regn e härligt men bara när de e varmt regn, på hösten (och vintern numera) tenderar regn att vara så kallt)
3. Vår - Varje år säger jag, vart tog våren vägen? för de går så fort. innan man hinner blinka så har alla löv slagit ut å man har bilen full i pollen. Våren får tredje platsen för den e så anonym.

sen kommer de svåraste ju. nä jag e diplomatisk
delad 1. Sommar och Vinter.

Plus för sommaren e att alla verkar gladare.
Plus för vintern är att de e skillnad på natt å dag. Mörkt å ljust. (i lagom mängd såklart)
Minus för sommaren e att de e jobbigt när de kommer värmeböljor.
Minus för vintern e att man inte kan vara ute så mycket.

hmm .. å massa mer motiveringar såklart, tog bara några.

måste bara lägga till att de verkar som att fler än jag mår psykiskt dåligt på sommaren. (överlag mammor enl. min jättepålitliga undersökning (läs snokat) )



just i skrivande stund börjar himlen (sitter ute) täckas av mörka moln. Åska på g kanske?
e "bara" 28grader. om de kommer in regn eller nåt så lär de bli åska .. mysigt!

kommer ihåg när jag var liten å var hos farmor på Iggön när de åska och blixtra. så himla mysigt å hänga över ryggstödet på soffan å kolla ut genom fönstret. ingen teve eller nåt igång. å så fick man saft å kakor i väntan på att kunna gå ut å leka igen. DET e sommarminne de.


nu var de ganska skönt att skriva av sig igen. får se om man blir bättre på uppdateringar nu. senaste veckan (ca 10dagar) har mina (unika) besökare ökat så jag antar att de förväntas att jag ska uppdatera mer.

hade!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0