tillgång vs efterfrågan

börjar få lite smått panik över att jag skjutit upp klädköpandet i över ett halvår nu. ska ju faktiskt börja jobba snart! jobba! å kan ju inte gå dit i samma kläder varje dag. de e de jag har. en uppsättning kläder att ha på sig ute. jag har t-shirts å myskläder men inte så kul å åka å jobba i sånna.
så nu har jag beställt kläder efter 3timmars spaningar .. shit pf .. jag e så himla obeslutsam. de tog emot att trycka igenom ordern.
så nu får jag väl inte klaga på att jag inte har nå pengar när jag har spenderat 2100 på kläder vid ett å samma tillfälle. men eftersom jag behövde en helt ny garderob så e de skönt att köpt mkt på samma gång så man ser vad som går tillsamman å sånt där .. just precis sånt som jag e så himla dålig på.

funderar på om jag ska plocka ur kläderna när de kommer å fota sånt jag tänkt jag kan ha tillsammans å lägga in i datorn bara för att få inspiration och så jag ser vad som går med vad .. ganska illa om jag behöver göra en sån sak men så dålig e jag på det.
har ju tillåmed ångest över hur jag ska matcha leos kläder, asså när jag e hemma bryr jag mig inte men jag vill inte bli "den ensamstående mamman som inte kan klä ungen" på dagis ..

det blev iaf lite från rea och lite från vanliga priser. bland annat: 9st blusar/toppar, en kjol, ett par byxor, en väska, ett par leggings, en munkjacka å en cardigan.

behöver kompletera med ett par till jeans sen klarar jag mig till sommaren då jag behöver köpa ett par tunna byxor å ett par capribyxor. om jag fortsätter med denna ekonomi som jag har nu så lär jag planera mina klädköp massa tid innan ju. men förhoppningsvist börjar jag tjäna lite mer om/när jag börjar jobba å kan du "slösa" lite pengar på mig själv ibland. men jag e nog för snål för det. kommer försöka spara så mkt som möjligt så man får en liten buffert igen.
bufferten e ju inte så himla stor just nu ..

å apropå det så ska jag fixa sista månaden med f-penning på f-kassan nu.
menal note: f-kassan

ja just de: jag beställde INGENTING till leo alls! jag som alltid brukar handla åt honom i stället för till mig .. haha



sådär ja. nu f-kassan å sen sova. hoppas jag somnar bättre idag.
ses imorgon ;)

Kommentarer
Postat av: Cissi

God fortsättning!!

Vad du har shoppat, kul! :-) Klart man måste unna sig själv oxå. Grattis till jobbet! Vad är det för jobb? Gissar att dte inte är donken eftersom du behöver kläder ;-) Kul att det löste sig på jobbfronten!

kram

2010-01-01 @ 20:59:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0