arbetslös?

har suttit å kollat runt ang arbetslöshet å sånt nu .. asså allt e superkrångligt å ännu krångligare e de eftersom jag har varit f-ledig senaste året .. suck .. jag hoppas att de löser sig med ett nytt jobb i stället.

fast får jag "bara" ett deltids jobb så måste jag ändå söka ju .. suck .. jag vill gärna börja i tid med papper å handligar å sånt men det går ju inte eftersom man måste vara inskriven på arbetsförmedlningen först. asså framförhållning, noll. inte undra på att de tar hundra år att få ut ersättning från a-kassan.

a ja .. ska ta kontakt med jerker å se vad han kan hjälpa mig med iaf.

Kommentarer
Postat av: Jenny

ja det är fan avancerat detta. :P han har i alla fall fått gröt 2 gånger idag nu, plus mat en gång fast han åt knappt nåt då så det hjälpte väl inte direkt. blir mat ikväll oxå iaf plus välling. så får vi se.



ja jag hittade nån sån burk från 6 månader oxå som jag köpte med banan och päron i tror jag. den gick sådär, men vi kämpar på. =) till slut så släpper väl det där ogillandet mot frukt som han verkar ha... :P



japp vi säger tisdag då. =)

2009-12-01 @ 16:27:55
URL: http://ynnejj.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0