Amning

Amningen har funkat bra nästintill hela tiden. Ungen blir 6månader om 2 veckor så det e jag nöjd med. Det var lite smärta i ena bröstet när vi var i Kolmården å några dagar å när jag började gå ner i vikt ganska snabbt för 2månader sen så fick han kämpa men det gick bra. Men nu börjar han själv välja bort bröstet till förmån för mat, gröt och frukt. Under två dagar nu har jag bara ammat under kvällen och natten. Å en gång på eftermiddagen innan han ska sova middag. 
Schemat just nu e frukost i form av gröt kl7 (vi vaknar kl6) kl9-9.30 Kvarg blandad med min smoothie. Lunch frukt eller grönsaksburk, ca 1/3dels burk. Sen brukar det bli en amning innan han ska sova som sagt. Sen 1/3dels burk med kyckling/fisk och potatis/grönsaker. Kvällsmål ca kl18 å då har han fått gröt med lite fruktpure på. 

Portionerna e ganska små men han e nöjd å glad för att han får mat. Liten kille ÄLSKAR mat ;-) Haha. 

Så iaf, jag suuuuger ut det sista mysiga i kvällsamningarna och på natten när han tuttar så ligger jag vaken en stund å försöker ta in allt det mysiga. Sista gången nu ju. Ska inte ha fler barn så... Buhu..



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0