experiment

föräldrar, har ni nångång stoppat en blöja i vatten bara för att se hur mycket den tar åt sig? jag gjorde de igår, å hjälp vad stor å tjock den blev. nu vet man att anledningen att blöjor läcker ibland har med storleken på blöjan vs storleken på barnet och/eller hur man satt på blöjan.

sen gjorde jag misstaget att slänga ut den på gräsmattan för den dröp av vatten som jag inte ville ha in, då gick den sönder.

föräldrar, har ni nånsin plockat isär en vattenfylld blöja? när den gick sönder så fylldes gräsmattan av vad som såg ut som iskristaller. massvis. fast när jag skulle plocka upp dem så kändes de som slajm. helmysko kändes de. :p

iaf, de blev ett riktigt roligt och informativt experiment

try it out


en sån blöja använde jag i experimentet :P

Kommentarer
Postat av: Julia

Åh, jag har gjort blöj-tricket! Det blir ju skitläskigt slajm!

2010-06-17 @ 17:11:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0