bieffekt

en bieffekt till att ha slutat helt med nattmatningen är att bäbis vaknar pigg tidigare. så runt 7 blir de uppgång numera vilket resulterar i en tröttare och inte lika glad mamma på kvällen.  men men .. kommer ju ändras igen när man byter rutiner.


har börjat läst boken "barnaboken" nu oxå. jag tycker verkligen synd om föräldrar som måste läsa denna för att sköta sitt barn. de mesta som skrivs är vanligt vett. och allt är beskrivet in i minsta detalj.
för min del läser jag boken för att få lite tips och ideer, man fastnar ju lätt i samma mönster utan att se de själv. hoppas att boken används så för de verkar vettigt.
i övrigt tycker jag författaren är hård mot barnen. lite som att barnet inte har nån identitet utan bara ska skötas. man ska inte gulla och alla barn följer samma mönster tex 2.5h program på en nyfödd som innefattar matning, skötning, möte och sen sömn. frågan är vem som sitter hemma de första 3 veckorna man ska använda sig av denna metod, och inte går ut en enda gång. (för då störs ju rutinerna) eller får besök .. hmm .. a ja ..

sluttjatat om detta. man gör som man vill såklart :P dock tycker jag boken är väldigt handfast och jag kommer läsa vidare.


idag ska vi ta en tur till skogen igen. men detta blir första gången för bäbis. e lite lätt nervös för hur han ska sköta sig men de löser sig. i värsta fall får jag åka hem fortare än kvickt :P haha ..

nu ska vi ta lite frukost.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0