Vila funkade inte :-)

Nää så när jag gick till läkare i måndags så fokuserade hon på urinvägsinfektionen, konstaterade den och tog lite mer prover. Fick penicillin utskrivet då man alltid får det som gravid vid misstanke. Hon nämnde även att uvi kan ha vandrat upp i njurarna och därför att jag fått ont i ryggen. Besvären kom ju näst intill samtidigt. Och nu, 3 dagar med penicillin så har jag inte ont i ryggen alls och uvi är på väg att försvinna! Woho! (Men nu väntar jag på svampinvationen då det är en vanlig biverkning av penicillin) Och jag menar, visst känns ryggen, jag har en stor mage att bära på och gått upp en del i vikt så ryggen är trött men det e en helt annan känsla än det onda som varit. Har  4,5vecka kvar att jobba så ett tag till klarar jag nog. Tänker dock vara hemma under hela sjukskrivningen för att säkerställa att ryggen mår som bäst under rådande förutsättningar. Måndag blir nästa jobbdag. 

Ja just det, har fått graviditetspenningen godkänd utan problem. Så den 26/2 blir min första dag hemma i väntan på bäbis. Nedräkning pågår. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0