Senaste i graviditeten

Ja, jag ska ta å dra igenom lite. Går in i vecka 32 imorgon. Tiden går väldigt fort, hinner knappt med nåt känns det som även om jag bara går hemma å degar. Vissa dagar kommer jag inte ur sängen mer än för matpauser :-) Och vissa dagar mår jag bra förutom att det e tungt såklart. Jag försöker att undvika att gå upp å ner för trappen så mycket så bland annat duschar jag nere nu istället för uppe. Har inga känningar i ryggen alls (undra hur länge till) och inga foglossningar. Kan absolut inte ligga på rygg i sängen för då blir jag illamående utan det e vänster sida som gäller om jag ska ligga ner. Fram mot eftermiddagarna så blir jag superstel i ryggen dock. Så om jag har legat en stund på sängen eller soffan å sen rester mig upp ("välter" mig ut sängen) så tar det några sekunder innan jag kan ta ett första steg å sen tar det några steg innan stapplandet ger med sig. 

Jag går upp mellan 2 och 3 ggr varje natt och ibland om klockan är runt 3-4-5 så kan jag inte somna om alls. Då ligger jag å fipplar på telefonen å mestadels letar jag efter en Ozone-sittdel att komplettera vagnen med (som vi inte fått än) Hehe. Vet inte varför jag har snöat in på att ha en extra sån men det har jag. Vi får se hur det blir med den saken. Vågen står på plus 15kg och det e fortfarande ett kilo per vecka som jag går upp. Äter inget speciellt tycker jag, inte heller så himla stora portioner men men.. Jag har lagt på mig väldigt mycket vatten dock. Tar man på mina lår så lämnar fingrarna vita spår några sekunder efter man släppt. Ser helt sjukt ut. Mina fingrar e svullna delux och lixom fläckiga eller hur man ska beskriva det. 


Jag försöker peta lite i både Leos och Loves rum varje dag. Lite för att drömma mig bort och lite för att det e för tungt att göra allt på en gång. Det e väldigt mysigt att gå omkring å bygga bo när man är gravid och denna gång har jag ju lite andra förutsättningar än förra gången så jag njuter, jag lovar :-)


Sen försöker jag att inte tänka på alla saker jag missar för jag inte orkar eller kan. Sånt som man får dåligt samvete för, gå i skogen med Leo funkar inte till exempelt. Eller spela dans-spelet med honom. Hmm.. 
Eller det som är värst av allt e ju att jag inte kan åka med till fjällen i år!! Daniel och Leo åker så stannar jag hemma. Det e ändå bara två veckor innan förlossningen sååå.. Det e väl lika bra antar jag. 
Ja, så ligger det till. Har inga nya bilder att bjuda på heller. 


Så jag bjuder på Leos första tappade tand istället. Ska ta magbilder denna vecka tror jag. 

Tillägg: Love e aktiv i magen och jag känner honom flera gånger per dag. Både sparkar och rörelser. Enl gravidkalender så är han ca 42cm och väger ca 1,8kg (om han nu inte e större med tanke på att magen e så stor)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0