Morsdag

Alltså detta är bästa dagen på länge! Vi drog till Borlänge för att bada på aqua Nova. Så himla kul alltså! Tyvärr hade blixten slagit ner på natten och slagit ut familje-vattenrutschkanan, en ström (lazy river) och några bastun uppe i relaxen. Så himla tråkigt å de andra två vattenrutschkanorna var inte för barn i Leos ålder.. Lite besviket men de fick igång den efter nån timme! Så himla kul! Jag hängde uppe i relaxen med utomhus-bubbelpool, ångbastu, bubbel och snittar. Morsdagsspecial :-) Härligt! 
Och vad Leo älskade vattenrutschkanan! Han kastade sig ner för den på slutet. Både med och utan sån gummiring. Skitjobbigt att gå i trappor tyckte jag efter 20e gången. Haha! Vågmaskinsvågorna gillade han INTE men detta var ett sånt utflyktsmål som passade honom perfekt. Ja vi ska inte glömma mig. Jag ÄLSKAR vattenrutshkanor! Och vildforsar! Och äventyrsbad. Hehe. Jag hade bästaste dagen på länge. Åkte tillåmed 3GTurbon. Galet. Men det gick. Man åkte ner 10m sen svängde det å sög till som fan i magen å sen var man nere typ. Den gick sjukt fort. Kanske ska man göra detta till en morsdagstradition.. Mest tråkigt hade Daniel som hängde med Leo i piratlandet ganska mycket då det var mycket varmare i vattnet där. Han fryser så lätt och fort stackarn! Jag å Leo kunde badat på en timme till men efter 4(!!!!!) timmar så drog vi oss tillbaka. Bytte om, köpte en glass å åkte å småshoppade en timme i kupolen. Sen slocknade jag på 5min i bilen.. Har minnesbilder att vi åker in i Falun, sen sov jag hela vägen till Statoil Hagaström. Leo han satt å pladdra i baksätet å inte var han nå trött heller. Haha. Ja Daniel körde såklart (underförstått)
Jag ser på denna bild att det e dax att höja stolen! Han växer så fort ;-)




Som vanligt e det bara bilder på Leo. Haha. Vi geocacha lite på vägen oxå. Jag brukar välja ut nå lätta som Leo kan hitta. Han tycker det e skitkul. <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0