Semester sista delen

11-12/7-14
Fredag:
Även om varuhuset öppnade redan kl8 så tog vi lite sovmorgon och kom dit nån timme senare. Ärligt så shoppade vi runt i några timmar, tog lunch och sen lite mer shopping. Sen var det klart. :-) Eller vi gick till bilen med grejjorna och sen en kortis på panduro outlet och in i varuhuset igen för att köpa lite sallad från salladsbaren (idag oxå) och nå små krafs som man hittade på vägen. Åkte hem och mötte upp med grabbarna som varit i Varberg och kollat på fästningen. Men blev en tredje tur till varuhuset med Daniel denna gång. Men nu köpte vi bara en tröja till pappa, en halsband till mamma, ett mobilskal till mig och ett par hörlurar till Daniel. Sen vart det "hem" och käka sallad. Lite senare tog jag, bror och Daniel oss iväg för att klättra på en bergsvägg. Jag skulle fira mig ner hade vi kommit överens om. 10-15m hög vägg av sten som jag skulle ner för. Klättrade upp på sidan och det var mer läskigt än att fira ner sig. Även om det var superduper nervöst att fira ner sig. Att stå där uppe och luta sig ut över kanten. Så himla läskigt alltså. Hur vet fötterna att de inte ska halka.. Det var min största fråga. Fråga inte vart logiken i den frågan finns. Men det var mest det jag oroade mig över. Sen vart det pytte pytte steg ner för hela väggen. Coolt som satan. Har aldrig gjort nåt sånt förr. Sen vart man lite mer modig och provade klättra i repet och sen "slänga" sig ner lite mer. Inte ta det i myrsteg utan sparka ut från väggen och släppa ner sig under tiden. Kul var det. Vill gärna prova igen tror jag. :-) 
Ja just det. Det låg ju en cach mitt på väggen oxå, det var ju därför vi gjorde det :-) Hihi 
Sen vart det hem och packa bilen och sova. 
Lördag: (idag) Vaknade. Käkade frukost och åkte mot Gävle. Färden gick kalasbra förutom ett litet missöde med en leksak. En sån som är som en ouppblåst ballong med mjöl i, som man knådar på och leker med. Den gick sönder. I bilen. Suck. Men det var inte hela världen, vi var ju nästan hemma. Skönt! 
Sen vi kom hem slängde vi ur sakerna ur bilen, laddade ner en film, slängde i hop nå lättlagat å glodde film. Nu sover Leo i sin säng (kl20.40) och jag ska kolla lite på tv innan jag somnar oxå. En mycket bra resa rakt igenom! Hejja semestern! 









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0