Semester del 1

Detta är skrivet i efterhand och även publicerat i efterhand.........8/7-14


Oj. Vart ska jag börja? Ja förslagsvis börjar jag i söndags. (Idag tisdag) I söndags gick vi upp tidigt. Ingen av oss kunde sova direkt mycket eller länge. Alla har sett fram emot resan till Danmark länge. Vi åker hela vägen förbi Norrköping utan ett enda stopp. Så himla skönt. Och snabbt gick det. Käkade lite och åkte vidare. Nästa stopp blev Gränna. När vi kom dit så visade det sig när vi klev ur bilen att det var 1 miljon grader ute. Eller iaf 28-30grader. Höll på att smälta bort. Verkligen. Men vi gör det man "måste" göra dvs köpa polkagrisar och kolla på tillverkning. Mycket mysigt men ingen av oss står direkt ut med värmen som var. Vi fortsätter resan ner mot Ljungby där vårt pitstop skall bli. Det går snabbt och smidigt även dit. Känns som man kommit till en världsmetropol. Not. Söndagkväll i Ljungby lixom. Inte mycket liv där inte. Vi installerar oss på hotellrummet och medan Daniel tar en springtur så går jag och Leo en promenad för att plocka en geocach och leta nåt ställe att käka på. Nån timme senare dyker brorsan med familj upp och de installerar sig på sitt rum å sen går vi å käkar. Inte världens bästa mat men alla var superhungriga efter en lång dag i bilen. 
Igår vaknade vi alla (i 2 separata rum) väldigt tidigt igen och käkade frukost kl0630 och sen drog vi vidare. Stannade i några kommuner för att plocka burkar (man kan "samla" på kommuner) annars så drog vi bara på så vi skulle komma fram till Malmö nångång. Där dagens delmål var. Mötte upp med mamma och pappa. Gick och shoppade lite och sen letade vi parkering ett bra tag. Med dag blixtar slog ner och åskan gick och det verkligen spöregnade! Vi lämnar bilen i ett p-garage och packar in oss i mina föräldrars bil för avfärd mot Randböldal, dk. Lite trångt men det gör inget. Jag har på senare tid kommit på att jag gillar broar väldigt mycket. Vet ej varför men satt helt fascinerad när vi åkte över stora och lilla bält osv.. Så mysigt. Så att det var trångt gjorde inget alls. Kom fram till en lite by där campingen låg, checkade in oss och började installera oss i stugorna. Jag, som inte mått helt hundra fast heller inte dåligt, börjar känna mig sämre. Tar en kort promenad men det hjälper inte. Fosterställning i sängen resten av kvällen. Och sen bröt helvetet lös! Kaskad spya och kissa med röven. Alltså.. Sällan jag känt mig så matt, slö och orkeslös. Detta fortsatte hela kvällen och sen slutade det. Jag somnar med kläderna på och sover hyfsat hela natten. Vaknar 5-7ggr av magont och att jag måste vända på mig. Typ 6.30 vaknar jag "på riktigt" och går upp. Mår sådär. Ligger mest å vilar hela morgonen. Tar en kort kort promenad till lekparken men är helt orkeslös. Går upp till stugan igen. Vilar. Tar sats, går och duschar. Känner mig lite bättre. Vet inte om jag kommer kunna följa med till Legoland. Somnar sittandes i sängen så jag tar en lite stödvila. Vaknar strax efter kl9. Mår ok. Inte mer än det. Ont i magen. Orkeslös. 
Följer med iaf. 


Resan från campingen till Legoland är kort. Men en pina. Men nu ska jag inte fokusera för mycket på mitt eget mående. 
Smågrabbarna är väldigt uppspelta och exalterade. Vi åkte minibåtar och Fyrtornet. Sen börjar det regna. Massor. Men men, man ska bli mer blöt så vi går till piratskeppen. Där ska man spruta vatten på de som står på sidan och de ska spruta tillbaka och på varandras båtar. Mycket kul! Och VÄLDIGT blött. Vi åkte brandbil, bergochdalbana och Viking rivers spash! Så himla kul. Den sistnämnda åkte vi igen lite senare. Vi hänger, vi åker karuseller och bara mår bra. Ja iaf de flesta av oss, jag känner mig mest orkeslös men jag hänger med i tempot ganska bra tycker jag. Kul har vi! Jättekul! Sen går eftermiddagen fort. Mer berg-ochdalbanor och fler karuseller. Vi toppar allt med att åka LEGO canoe. Så himla kul. Och blött. Tar en tur förbi "bygg din egen legogubbe" och en korvmoj. Sen drar vi hem! E tillbaka vid kl19. Helt sjukt slut. Men vilken dag alltså. Så himla härlig! Ser fram emot imorgon när jag kommer att må bättre. (Som sagt detta är skrivet tisdagen 8/7 men vi har ju inget internet så det kommer inte upp på en gång)...... Och här kommer bildbomben


















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0