Grejor grejor grejor

Nu har jag fått tummen ut och gått igenom garderoben uppe. Iaf till viss del. Har inte 100% koll på vad vi har där uppe egentligen men men.. Lite mer nu iaf. Gick igenom kläder imorse å prylar nu. I klädväg har vi två st body och två st byxa i storlek 50 och inga body i 56 men nåt byxpar och några heldressar och två pyjamaser. Sen har vi en del i 62 och nåt enstaka plagg i 74 oxå. Blir bra till en början detta. I prylväg, oj oj oj.. 

200kr för denna liggdel. Då har jag även fått täcke och kudde gratis (två uppsättningar till och med) av en gammal vän. Det grönrutiga påslakanet är från Ikea men omsytt för att passa vagnstäcke och kudde. (Hade nån ful dekoration på som jag kunde klippa bort oxå)
Så vi har ju beställt en vagn oxå. En SuperNitro i färgen petrol. Då får vi sittdel och chassi. Känns bra att spara in 2500kr på att köpa en fräsch begagnad liggdel faktiskt. Så här ser vagnen ut. 
Blir kalasfin den. Beställde även lite tillbehör såsom fotsäck, åkpåse (som man kan använda som sittdyna oxå) och skötväska. Sammanlagt betalar vi 8800kr för vagnen (plus 200kr för liggdelen)


Babyskydd är inköpt. En AktaGraco trilogic i svart. Samma modell som jag hade till Leo och var jättenöjd med. Så det blir kalas de. Har sytt en wrap till den så bäbis-Love ligger skyddad om april skulle vara kall ;-) 

Skötbordet är begagnat och köpt för 200kr. Med lite färg, nya fötter och nya knoppar så blev det såhär. Skötbädden kommer från GeKås och kostade 100kr. Mycket nöjd. E ju så himla förtjust i ugglor numera.. Suck :-)

Banynestet har Daniel bestämt färg och mönster på och den är beige med smala ränder och vitt. Känns välstoppat och ombonat. Köpt av en tjej som jag tror håller till i Norrsundet för ca 500kr. 



Badbalja med propp och badhjälp är båda köpt på GeKås. Totalt pris 90kr. 

Som jag skrivit innan så köpte jag Dinglisar när underbarn hade utförsäljning så detta är de två tigrisarna och även en spjälsängsorm. En del saker MÅSTE man bara ha lixom. Och en orm hör dit. Haha. Inte ;-)

Utöver detta så har jag bärselen kvar sen Leo, en brun Babybjörn active-sele. Även en sängmobil, babyvakt, bröstpump och några nappflaskor. 
Ja just det, har ju även en spjälsäng som jag köpte av en gammal bekant för 150kr. Även den har fått lite färg och ligger isärmonterad under vår säng. ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0