Flytten juli 2013 Pukslagarvägen 50

Ja iallafall då. Flytten, vi e i gång just nu med en flytt. En liten en. Men man måste ju ändå packa allt å städa å montera ner osv. Vi flyttar från 2rok till 4rok, 70kvm till 106kvm. Från Pukslagarvägen 30 till Pukslagarvägen 50. En flytt på ca 80m. Hehe. Fick köpa det nya radhuset av en bekant som tröttnat på att bo så stort ensam. Av en ren slump kom vi på att jag ville köpa större och han ville sälja. Jag hade skrivit på Facebook att diskmaskinen lät illa å var trasig och han skrev "du kan köpa mitt hus för här funkar diskmaskinen". Jag ringer upp på stört och säga typ ja redan där och då. Åker hem å kollar lite snabbt på hans hus, måste bestämma mig fort då han redan kontaktat mäklare (det hade jag oxå men inget var bestämt om när mitt skulle läggas ut). Jag säger ja med reservation med vad banken säger. Jag får en vecka på mig att lösa allt helt enkelt. Och på den vägen köpte vi oss ett nytt boende.
Bilder på mitt blev det bråttom med och 2 dagar senare ligger mitt på hemnet. 13 dagar senare och en riktigt tuff budgivning så är mitt hus oxå sålt. Där fick man hålla andan lite men som tur e gick det bra. Det roliga i allt detta e att jag sålde min 2a för lika mycket som jag köpte 4an för (10 000 skillnad bara) Men 4orna e inte lika mycket värda så det e inget konstigt egentligen.

Ja och nu är det bara 2 dagar kvar tills vi flyttar. Tills Leo får ett eget sovrum. Det ser jag fram emot mest. Hihi


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0