Kakor

Cheesecakesmet:
200 g philadelphiaost
2 äggulor
2 tsk bakery + (jag använde stevia strö icas och tog 3 tsk)
1 tsk vaniljpulver

Browniesmet:
100 g mörk choklad
125 g smör
1,5 tsk bakery + (här blev det en kommunikations miss mellan mig och Leo så 4 tsk stevia strö åkte i men det gjorde inget)
3 ägg
1 nypa salt
2 dl mandelmjöl

1: Vispa ihop alla indredienser till cheesecakesmeten med elvisp.
2: Smält chokladen tillsammans med smöret i tex micron.
3: Vispa ägg, sötning och salt till en fluffig smet (kan ta massor med minuter, min elvisp började lukta bränt)
4: Vänd i choklad/smöret och sedan mandelmjölet.
5: Häll hälften av chokladsmeten i en 15x20cm stor form (jag använde muffinsformar i stället)
6: Häll sedan i cheesecakesmeten och bred den ovanpå.
7: Kllicka ut resten av chokladsmeten och skapa ett virvelmönster med hjälp av en gaffel.
8: Grädda mitt i ugnen ca 25-30min i 175grader. (jag gräddade mina 20minuter i 175g)
Får gärna vara lite kladdig i mitten. Hej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0