Dag 1

Alltså jag måste ha skrivit i sömnen eller nåt. Läste igen vad jag skrev imorse å jag använder ord jag inte visste attjag använt tex. Å språket e lite annorlunda motför i vanliga fall.

Jaja, dag1 iaf:

Upp toktidigt (hoppas få/kunna sova längre imorgon, det märks) för frukost å div bestyr innan första fjällturen. Jag e sist ut å sitter å snörar på mig mina pjäxor. Pappa kommer å kollar om jag snart e klar å när jag precis e färdig så får han den där minne som säger "åh nej". Jo visst serru, mina skidor och stavar e glömda. Tokigt!!

Ja så vi tokkör ner till byn för att hyra och de andra kör uppåt fjället tills där spåren tar vid.
140kr på en dags skidhyra och sen e vi påväg. 1,3km fågelvägen å ca 1,6 på led vart det. Å då kom vi fram till det om kallas för Solgropen.
Mycket fint å en del folk men jag blev som alltid uttråkad å kall. Vill inte göra nåt för jag fryser å då blir man uttråkad å rör man inte på sig så fryser man. Ond spiral det där.

Ja, jag å bror tog en geocach vid Solgropens dass och sen gick vi till ett vindskydd 250m bort där vi med hjälp av en gammal Sopskyffel vi hittade,grävde i snön och faktiskt hittade en till.
Bra utfall på dagen.

Ja iaf så tröttnade jag å åkte hem. I sakta fart å med gpsen om halsen bara för att jag tycker att det e kul att använda den.

Väl hemma så står dörren på vid gavel å jag inser att vi faktiskt glömde att stänga dörren när vi åkte hemifrån 4-5 timmar tidigare. Tokigt!

Efter en timme med dusch, lite mellis å 2minuters bokläsning dök alla andra upp å rast och vilat var över. Tog bilen ner med pappa å lämnade tillbaka skidorna, köpte en sherpa åt Leo och handlade en liten stödhandling på Ica.

Det var halva priset på didriksons sherpa i grönt så Vi slog till på en i stl110. Den blå han har nu e i stl90 å han kan ha den ett tag till. Men jag älskar den, för det första e den mjuk å skön, för det andra e det otroligt härlig i färgen,'för det tredje e det fortfarande lika mjuk å skön efter otaliga tvättar. Tycker det e prisvärd även om man får betala fullpris.

Nu går mina ögon i kors fastän klockan inte e mer än nio. Men så e det. GodNatt


(antagligen kommer jag knappt minnas denna text heller med tanke på hur trött jag e)9


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0