Tre små grisar

 
Ja såhär ser Leos senaste nattsaga ut.
Framsidan visar 3 grisar, blottade med tungan utanför. Mitten-grisen ser nästan pervers ut och de andra två klänger vid honom som små sektmedlemsbarn.
 
Till historien då, vargen ramlar ner i en gryta med kokande vatten och de slänger på locket så fort de kan för att sedan käka upp honom till kvällsmat.
Jag minns denna saga från när jag var liten. Iallafall pustandet, blåsandet och stånkandet. Inget minns jag om skållade vargar eller grisar som käkar upp vargen, betyder det att jag fick light-versionen, den censurerade versionen uppläst för mig eller bryr man sig inte som barn om sånna här saker? (skållade djur och mumsande grisar)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0