Sällskapsspel

Jag har skrivit förr att jag bara älskar sällskapsspel, både för vuxna och att spela med Leo för barn.
Köpte ett nytt förra veckan och det blev ett nytt även denna vecka. Kan lixom inte låta bli.
Denna gång vad det en variant av det gamla klassiska "Tjuv och polis". Detta heter "Lilla tjuv och polis" och har ett litet annat upplägg än orginalet. Men då är spelet från 4år också och måste då vara lite lättare.
Leo fattade galoppen direkt och inga problem här inte. Inte ens när hans tjuvar rymde 3 gånger på raken.
 
Vi spelade 3 gånger vilket tog ca 20minuter sammanlagt. Det är lagomt det. Jag vann 2 gånger och Leo vann 1 gång
 
Spelet får 4,5 plus. Avdraget är för att gubbarna snart kommer vara trasiga och/eller borta.

Jag kan verkligen rekomendera att spela spel med era barn. Själv älskade jag våra spelkvällar vi hade en gång i veckan (tror det var på söndagarna) när jag var mindre. Vi hade det bara under en period men är ändå ett kärt minne.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0