musbestyr


Gröt med strössel e en favorit hemma hos oss :P hihi


Det var några kvällar sen som jag tyckte mig höra en mus i väggen igen  (den korta uppdateringen på detta e att jag har min sovrumsvägg mot förråden ute och varje år kommer det in möss som jag hör på kvällar/nätter)
Men jag tyckte det var lite tidigt på året för att ha hört en sån så jag glömde det snabbt.
När jag skulle hämta Leo från dagis för en timme sen så tog jag cykeln för en gångs skull och kliver in i förrådet å tycker att nåt e annorlunda .. det ligger solrosfrön över hela golvet typ .. jag har ju solrosfrön i en hink med lock, men köpte för mkt förra vintern så de var även en plastpåse med sånna. Iaf så e den trasig å jag inser att jag har en mus (eller flera) i förrådet .. igen .. suck, åka till Biltema å köpa deras braiga musfällor å försöka döda den/dom.
Men kollade runt lite (fällorna från förra året står kvar) å hittar denna!!! woho!!!

Men nu vet jag att de kommer igen å igen .. så jag ska ställa ut fler fällor även om det inte e fler möss just nu. de funkar ju efter ett år oxå :p
Nu behöver jag bara hjälp att ta bort den för jag lyfter inte ens i fällan när det e en död mus i den :p (eller funkar den som avskräckande exempel för framtida objudna gäster? kanske de inte vill bo med en död av samma art)

Förra vintern: 2 möss ( eller var det 3st? )
Denna: 1 mus hittills :p Å fler kommer det att bli



Leo påväg till dagis igår .. När det var sådär kallt :p
Funk-jacka å fix-byxor ..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0