vin

ååh. jag vet inte vart jag ska börja ..

nån debatt ang att bli nekad ett glas vin för att bartendern såg att man hade ammat sitt barn gick för ett tag sen.
nr1: inte bartenderns rätt att dömma
nr2: är vin så jävla gott att man MÅSTE dricka när man har sitt barn med sig?
nr3: vad säger rekomendationerna?

hmm ..

det här med vin dyker upp lite då å då. iaf i de föräldratidningar jag läser. folk e ute å lunchar med sina telingar å tar ett glas vin till maten.
vin när man ammar. vin på picknick i parken med barnen springandes omkring .. e det bara jag som inte fattar tjusningen med vin?

okej vi glömmer barnen då, varför dricker vuxna människor vin till maten var å varannan dag och kallade det för vardagslyx? eller på kvällen med en ostbricka?

kan man inte lika gärna dricka lingondricka?

måste man välja bort vin för att vara med hälsosam? 1-2glas vin i veckan mår man ju bara bra av säger experter. är man då mer Ohälsosam om man INTE dricker 1-2glas vin i veckan? (= mer hälsosam om man dricker)
e det bara en ursäkt för att folk inte ska få dåligt samvete om de dricker vin?

varför har jag då hakat upp mig på vin?
ja för att ett glas öl inte låter lika lyxigt .. för det e ju det som i modernt just nu, lyx.

jag gillar vin. rött iaf. vitt e väl sådär.
men jag tycker bättre om äppeljos. Och på picknicken vill jag ha saft.

(jag drack vin senast för ungefär ett år sen hos min granne tillsammans med en pizza och leo var hos mormor och morfar)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0