söndag ..

igår var vi på en geocachingtur i 6 timmar! galet, till fots, med cykel och bil.
vi började med att klättra på rondellkonst. spännande värre ;)
sen åkte vi till (jag tror det heter hyttön). där fann vi en laxodling i närheten av E4an men väl dold av skog och mark. cykelturen var inte helt smärtfri men det var kul. ett riktigt smultronställe. jag blev dock riktigt yr av höjden vi klättrade å letade på, forsarna till höger och vänster och vattendragen, sjön osv .. men det gick bra ändå :P

sen drog vi vidare och klättrade på stora stora stenblock i mehedeby.

i älvkarleby fick bror för sig att bryta sig in i en bunker .. jag stod utanför tills han hade öppnat. men usch vad min fantasi e stor .. jag trodde det skulle stå huvuden på hyllorna å lemmar i skåpen å sånt .. (bra investering av ficklampa igår på stan!!!)

mellan marma och älvkarleby fann vi ett vattenhål, ett riktigt smultronställe. dit ska vi tillbaka när det inte regnar. så vackert med grillplats, bra stigar att gå/cykla på och badplats.

skutskär fick sig ett besök, lika som furuvik ..

så himla himla trötta var vi när vi kom hem (till sätra där barnvakterna befanns sig med våra ungar). bara slängde i oss mat :)




btw så fyller le0 28 månader idag .. woho! :P :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0